Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 567 ggr
Sannki
0

Lös i magen

Hej Min dominante/stressade kille har blivit lite lös i magen :/ Varit så i två dagar nu,,, stackarn,,, han vill äta o dricker gör han men då han är den som äter MEST av de tre här hemma så undrar jag om det är så bra för honom när magen är i obalans? Imorse fick jag loc att torka av svansen på honom också…. inge mysigt men det är synd om honom. Han är pigg o allert för övrigt. Tror bara att då han är som han är att magen har ballat ur lite. Några tips på hur jag kan hjälpa honom?

Sannki
0

Ingen som har några bra tips? Han är fortfarande lite kass i magen. :( Kanske ska strunta i att ge honom frukost gröten?

wintermynta
0

Skippa all blötmat ett dygn och koka ris i osaltat vatten.
Sätt honom i en tillfällig sjukbur och ge honom små portioner ris i ett dygn. Märker du en förändring till det bättre lägg till lite laktosfri afil och vänj honom succesivt sen med vanlig blötmat.

Sannki
0

Ok tack för svaret, Det ska jag försöka med. De har bara fått grönsaker ikväll. Kollar av magen imorgon. Flyttar honom då. De andra två är som vanligt. Tänkte om det kan vara stress relaterat? Vet hundar som kan bli dåliga i magen när de är stressade,,, speciellt hanar. Gäller det även råttor?