bada/tvätta pew bebis
Har fått hem en liten pew koll på 5 veckor som har lite gula fläckar som jag antar är kissfläckar. Skulle vilja ha lite tips på hur jag ska tvätta av honom han hoppar o studsar o är jätte aktiv haha Tacksam för lite tips :) ps. Finns det något speciellt råttvänligt schampoo eller medel som Är bra att använda på just vita råttor?
Om du använder forumsök uppe till vänster så kommer du finna massor med trådar om vilket shampoo/balsam man kan använda samt tips om hur man kan bada sina små :)
Bästa enligt mig är att skaffa ett doftfritt hundshampoo eller allergi shampoo på apoteket
jag brukar ha två baljor en där jag shamponerar/balsamerar och en som jag sköljer av ordentligt - mina råttor generellt gillar inte ljudet av dusch/kran. Är lättare att hålla koll så det inte blir för varmt vatten
Men rengöring specifikt för vita råttor vet jag inte, det skulle väl vara om man hittade en doftlös hunfshampoo för vita hundar, men jag tror det är bättre att skippa det. Känns som det ska finnas något i som bleker osv, vilket inte ska behövas :/
Mina råttor hatar att bada och min ena vita råtta hade oxå fått såna där gula fläckar och jag visste inte hur det skulle gå till att få bort dom för dom flyger runt:) så jag blötte en trasa och tvättade henne på det sättet och det gick jätte bra jag hade inget medel eller något utan bara vatten och en trasa:)
Rekommenderar ;)
Okej tack för era tips. Ska genast söka runt o kolla schampoo o så får jag prova vad som funkar bra för lille anticimex :).
funkar också att använda barn tvättlappar, så det inte blir för mycket badande ( vilket är en björntjänst )
Kissfläckar på vita hästar är inte ovanligt. Och bästa knepet mot det är att ha det superduper rent i boxen.. öhm.. alltså, buren då menar jag nu.
"Bättre att förekomma än att förekommas"
Oh tur att jag har massa tvättlappar hemma då :) är ganska pedant med burarna. Men fick hem han igår med kissfläckar hehe får se ikväll om han tycker om tvättlapparna. Han är en ivrig krabat som hoppar o studsar o slingrar sig ur ens grepp . Så får se om matte eller anticimex vinner ^^