Vad ska vi göra?!
Jag har 6 st råttor och vi har nu ett stort problem.
Som jag tidigare skrivit funkar våran hona Bumbu inte med någon annan än Dammi.
Vi har provar sååååå många ggr men det blir slagsmål med en gång trots sakta å långa introduceringar.
Så nu har vi 2 burar varav Dammi och Bumbi i en och Nero (kastrerad) med 3 småtting tjejer i en annan.
Nu har Nero blivit ett problem med.
Han är kastrerad men han sedan i går sätter på våra småtjejer.
De är ca 9 veckor gamla och det var först igår han började med detta.
Han har hållit på konstant nu i 1 dygn och honorna skriker som stuckna grisar!
Vi vet att Nero funkar utan problem med Dammi så vi provade att byta plats på Han och Bumbi och det gick bra från Neros sida… Bumbi dock tog det inte många minuter innan hon anfaller de små.
Vi har funderat på att försöka placera om Bumbi men jag är för feg.
Hon är ju min lilla älskling och jag är rädd att hon ska hamna hos nån som inte är bra med henne eller att hon blir skadad eller avlivad…
Vad tror ni är bäst för Bumbi?
Om hon inte bor här skulle allt funka (känns så hemskt att säga) för då bor Nero med Dammi å de små för sej sj… men vi trodde att då hanen är kastrerad kunde alla bo i samma bur.. men det verkar ju inte gå.
Vad ska vi göra????
"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"
Ingen??
har ingen svar på din fråga men Nero kan ju också funka att omplacera för att skapa balans i flockarna. då har du två att välja på.
Jo men även om vi tar bort Nero ur flocken har vi Bumbi som inte funkar med någon annan än Dammi och då är det ju ett problem med de små…

Jag har PMat dig Helena. Kommer inte vara mycket på RiF nu i veckan tills jag reser iväg, men ni har ju mitt nummmer. :)
Tack jag svarade dig just.