Rengöring av buren.
Hur ofta rengör ni era burar?
hur stora är dom ?
Om / när ni desinficerar era burar vad för medel använder ni ?
Spån / bottenmateriel?
Övriga tips och bilder.
Jag gör rent en gång i veckan. Vet inte riktigt hur stor den här.. 180*51*85 nånting har jag för mig om. Brukar ha lite cillitbang när jag torkar av hyllorna, men torkar sedan med bara vatten så det inte blir något kvar :) Har toa-lätt i 2 st toalådor som jag bara tömmer ur o byter, annars så är det bara torkning av hyllor som gäller, går på ett kick! :)

Ursäkta att jag inte håller mig till ämnet, men blev nyfiken. Hur tar sig råttorna från våning till våning i din bur? =)
På samma sätt som mina gör antar jag. De klättrar på gallerväggarna :)
men ni som har toa-lätt i lådorna, byter ni allt på en gång, eller försöker ni plocka ut pluttarna ur lådan? lite väl svårt när toa-lätt bitarna e ung. lika stora som deras bajs pluttar. eller ni som har katt sand i lådorna hur gör ni? ursäkta att jag snor din tråd lite..

jag byter allt:P (har toa-lätt)
Jag rengör så ofta som det behövs, ca en gång i veckan. Tidningspapper kan behöva bytas oftare.
200*60*60 cm (h*b*d*) ombyggd garderob, dvs träbur.
Jag desinfekterar med jämna mellanrum eftersom det reducerar lukten. Då ancänder jag Virkon S, finns att köpa bl a på apoteket och på ÖoB.
Toa-Lätt i toalådorna och tidningspapper på hyllor/botten.
Hängmattor och träsaker är stora stinkbomber, kan behöva bytas/tvättas oftare och noggrannare än andra saker i buren.
#2, det är hål i varje våning, så dom skuttar emellan där :P Ibland klättrar dom på gallret också :P

Jag har toalätt på burbotten.Den byter jag en gång i veckan.Men hängamplarna som de sover i och hängmattorna byter jag var kväll.
aspflis i burbotten, eftersom mina inte går på toa så byter jag det en gång i veckan. skrubbar burbotten ochh gallret ( de gör sina behov rakt igenom) med såpa samtidigt. slänger alla hängmattor och liknande då med och sätter in nya.. har ju bara två råttor så det blir inte äckligt så fort. om de hade fattat konseptet med toan (försökte länge, men de vägrade) så hade jag nog inte behövt städa så ofta. men all gammal mat som de sparat i husen åker ju ut samtidigt med, det kan var bra.
Jag småstädar i buren varje dag då torkar jag hyllplan och hus, städar toalådor, byter papper i husen mm. Storstädar gör jag varannan till var tredje vecka då de är rätt duktiga på att gå på låda eller på sovstället =). Jag använder nu galltvål när jag storstädar och tycker det är riktigt bra. Vet att galltvål låter äckligt men jag är inte så kräsmagad. Som bottenmaterial använder jag tidningspapper med toa-lätt på. I toalådorna är det kattsand. Deras bur är 120*95*70 (h*b*d).
#1 Blir det inte blött av kiss på hyllorna då, som de halkar runt i? För annars låter det ju perfekt… Det har jag ej provat.
#12, nej dom brukar inte kissa någon annanstans än i toalådorna, det händer enstaka gånger men då torkar jag ju när jag ser det :P