Råttor iFokus

Råttor

Etikett: minneslunden
Läst 707 ggr
Harley_sparks
8

Råttan jag bytte namn efter. R.I.P Alma

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om det är någon som förstår hur mycket en råtta kan betyda för en annan människa är det antagligen ni på det här forumet. Jag har ansetts vara galen och fått kommentaren "Det är bara en råtta" många gånger. Alma var min största skatt. Tyvärr präglades hennes liv av juvertumörer som poppade fram med jämna mellanrum. Hon brydde sig aldrig om knölarna utan var pigg och glad som vanligt så jag lät operera bort dem. Hon hade sammanlagt fyra tumörer på två år så det blev två operationer där de tog bort två i taget. Jag kan inte beskriva med ord hur mycket jag älskade/älskar henne. Hon var alltid med mig och var så personlig. När det hade gått två månader efter hennes sista operation fick hon snedskalle och det gick inte att rädda henne då. Jag gick till Skatteverket och bytte mitt mellan namn till Alma och gjorde en minnestatuering. Folk tycker att jag är konstig, men hon kommer alltid vara en del av mig så varför inte låta hennes tassavtryck få vara i mitt namn :) Tänkte att hon skulle få en plats här nu trots att det var flera år sedan hon gick bort. Vila i frid min fina <3

pluttbrud
2

Jätte fint gjort! <3

Tjeja
2

Håller med #1 Jätte fint gjort!

Spela roll vilken sorts kropp din vän hade hon var ändå din älskade, älskade vän en personlig individ som alla andra!

Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.

[VampireGirlElvira]
1

Fin tanke på att göra en tatuering av din älskade råtta. Beklagar sorgen.

Sannki
3

Går inte att få andra att förstå vad man kan känna för sina små djur. Jag har alltid haft smådjur… massa marsvin , hamster o nu råttor. Folkm tycker att jag är galen som fäster mig SÅ vid dem. Men de är individer o med sina personligheter. De tycks märka när man är glad eller ledsen o stöttar upp på sitt eget vis. Ibland när människor sviker då finns de alltid där o älskar en för den man är. Så sörj din vän och tyck synd om alla som inte förstår innebörden att känns så starkt för en annan individ,, och jag tycker att det var otroligt fint gjort av dig att byta mellan namn.