Snuvig råtta
Ja, den här frågan kanske är extremt dum, hoppas jag får svar iaf.
En av mina småttingar Saga, hon som hade en knöl på halsen har blivit väldigt snuvig, hon sitter och nyser hela tiden. De andra råttorna är varken snoriga eller nyser. Verkar som om det är begränsat till just henne.
Nån som har en bra förkylningskur? Har redan provat varm välling med lite honung i. tacksam för alla svar jag kan få!
Saga är hon som är silver black på bilden.
Rooibos te (det är ett rött te som finns i vanliga mataffärer) med honung och vitlök, du kan även ha i saften från en apelsinklyfta. Vitlöken ska du ha i efter att det kokat och honungen när det svalnat. Ta bort vitlöken innan du ger dem det.
Jag har hört att detta ska vara bra, har inte provat själv då jag inte haft en förkyld råtta.

Ah tack. det låter ju vettigt, en riktig dunderkur :O tusen tack!
Är det hö på bilden? Vill bara varna i så fall. Vi skaffade marsvin här, o nu efter några månader fick råttorna skabb, å sånt kan ju komma från hö. Inte kul alls. har sett att andra har varnat för det med… kramar

det är från ett bo som var av hö. hade det avskilt från råttorna i 6veckor innan jag hängde in det. Nu är det dock söndergnagat så det är slängt! tack för påminelsen :)