(S) Dr Who - Black
födelsedatum: 1december
färg, teckning o hårlag: Black. Blir troligen silverade
kön: Honor, Hanar. Ännu osäker på hur många som söker hem men det är nån av både kön
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) 16/11
faderns namn, födelsedatum, vikt: Filipe ZeSvahu, s/rubl db, 29/1-2012. 502gr
moderns namn, födelsedatum, vikt: Zickan's Black magic, s/ba, 17/5-2013, Återkommer snart om vikt kladdblocket är på drift.
syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Filipe och hans syster kom från tjeckien när de var små. Gudomliga både två. Stora fräscha, fina i kropparna och varit gudomliga mot allt. Syrran favella har varit med om väldigt många intron. Satt in ungar där innan de flyttat för uppfostring i flock och äldre som kommit åter mm. Håller flocken stabil och väldigt lugn. filipe är mer försiktig än syrran vid intro. Jätte snäll men troligen med låg rangad. Han håller inte koll på flocken. Han bara är. Flyttat mellan flockar i alla åldrar. bodde med de äldre i en flock för att de var ende som kunde hålla kontroll på en dominant grabb. nu har de flesta hanar flyttat in i samma bur utan minsta tjaffs. återkom även en 1½årig grabb i går som jag fött upp. Accepterades efter en del sniffande. Men filipe bryr sig inte alls om att det kom ny. Betyder bara en ny madrass att gosa ihop med. Han är så mysig, lugn och stabil. Hållit sig bra trots bakterier som gick en vända här, varit lite snuvig och började tappa vikt. Men två v senare utan medicinering ryckte han upp sig. han har även små ögon. Gett en kull tidigare och ingen har nedärvt små ögon i kullen innan eller denna. Ville ha han vidare på en till kull ifall första inte blir bra i helhet då jag älskar min filipe och verkar va rätt bra delar bakom honom.
Honan är från mig efter grandchampion guldpet Sorkland/zickans emerald och Badz's princess nigtmare. Både kvar här. Gudomliga föräldrar. Emis är en stabil och fin grabb över 2år. Magic lånades in från ägaren. söt och mjuk tjej. Ligger lite risk på övervikt i hennes kull och en bror är mjuk mot folk men uppvisat känslighet och börja strula lite nu under tonåren. Mer information om släkt kan fås vid seriöst intresse.omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Ungarna är det fullt ös på. Massa bus just nu och skall vara överallt. Två i kullen är mer försiktiga och kommer ännu inte fram direkt när luckan öppnas.
pris: 300:-
ort där råttan/råttorna finns: Västerås, kan tas till sthlm
telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus) Widerkrantz@hotmail.com
Bilder finns mer av på Fb(öppen grupp, behöver ej va medlem på fb). https://www.facebook.com/media/set/?set=a.673531942678531.1073741869.500150383350022&type=3
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
å en grabb e min <3 ?
#2 En grabb är din(The Dalek) åker till sthlm i dag så fort tröttisarna vaknat. Satte in han till nicciz pojkar i morse innan jobbet och de gick och lade sig. Så han kommer hamna där han ska väntan av att hon åker mot dig :-).
OOOOOH <3 sötnöt !
Jättegóa bebbar var det. Så små och góa ❤️
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Vad var avvänjningen hos bebbarna på din annons? November eller i Januari? :)
Jag är evt intresserad av en liten hona! PMar dej imorgon :-) Min lillflicka (född 20/12) skulle nog gärna vilja ha en lekkamrat!
#7 hänger inte med på frågan. Vad undrar du? de är födda i 1 december. de kan ju inte vara avvanda innan dess?

Frågan var om 16/11 du skrev var en felskrivning?
#10 det innebär:
vid födseln var de 16 st och vid avvänjning var det endast 11 levande ungar. Man brukar skriva antal vid födsel/avvänjning så då blir det 16/11 :)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Ahaaaa, trodde det var datum-tryckfelsnisse. 😃
Nu har jag blivit lite mer insatt i råttuppfödarvärlden.
Tack #11
ååh, meddling monk hoppades jag först på skulle bli min ;) har potatisen åkt än eller e han kvar hos dig?
oooh men kan vi byta namn på dom menar du ? :P
#16 jao inte så svårt
#17 ååh kan inte min få va en meddling monk då? Jag har skitsvårt att hitta ett fint klingande smeknamn till dalek nämligen ^^