Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1054 ggr
TheGerbil96
0

bäddar med toalett pappret?

Just nu har jag toalättpapper i deras toalätt, Å min ena råtta tar Skitigt papper från toaletten å bäddar med?? Är detta normalt??

mieeow
1

Inga problem, de bäddar med lite vad som helst ^^ toalettpapper är ju dessutom mjukt och väldigt bra bäddmaterial.

har du toapapper som underlag i deras toaletter? vad har du för underlag i resten av buren?

ett tips för att göra dem rumsrena är att ha något strö i toaletterna, och tidningspapper/mattor/filtar/annat strö i resten av buren. då är det tydlig skillnad på var de ska bajsa och var de ska sova :) och ingen risk att de börjar bädda med ströet från toan ^^

Fridborg
1

Vissa tycker att det är för dammigt, men jag hade både katter och råttor så jag hade kattsand i toalådorna. Ge dem något liknande, eller möjligen chinchillasand och så kan du ge dem bomaterial så de får mysa in sig :)

TheGerbil96
0

Just nu har jag "toalätt" kattströ typ? Men ska byta imorgon till en filt att ha på botten av buren å sätta pellets i lådan istället:) Tycker de är lite äckligt med bajs å kiss pappret? Typ som om vi skulle sova med de vi har torkat oss me:0. Usch!!

Zakaraa
3

Toapapper är supermysigt att bädda med så det är inte konstigt att dina råttor vill bädda med det. Ge det som bomaterial istället och lägg det inte i deras toalåda.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

mieeow
0

jo visst kan man tycka att det är lite äckligt, men du får helt enkelt försöka att göra dem ordentligt rumsrena så att de inte sover i bajset :)

Fridborg
1

Råttor ÄR äckliga när det gäller kiss och bajs, bara att du vänjer dig ;) Mina gillade att kissa PÅ varann när de låg och sov ;)