Råttor iFokus

Råttor

Etikettbilder-videor
Läst 993 ggr
Fridborg
0

Mina tidigare bebisar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är tomt hemma nu, jag har inte en enda råtta kvar. Min ena katt fick ett fnatt och från att ha växt upp med dem och bara varit nyfiken har hon gått till att attackera buren om nätterna. Min andra katt fick ett dödligt virus och har kostat mig en himla massa pengar, så det vore orättvist att ha råttor om de får stå ut med ena kattens terror och att pengarna kanske inte räcker till om de blir sjuka.

Jag tänkte därför göra en liten bildtråd med de som kommit och gått och tacka dem för den tiden jag haft :) 

Först ut är Q 

Världens mysigaste kille. Han och syskonen Dax och Data kom alltid när jag ropade på dem och hade pusskalas.

Fridborg
0

Brorsan Data. Den lugna, alfahanen. Han fick en hel del rossel, men en stabilare kille har jag nog inte haft.

Fridborg
0

Dax var den som kunde pussa på kommando och kunde även lite andra trix :)

Fridborg
0

Paris (Masterpiece) från Zickan var först blyg och stel, men blev mjuk, fin och lugn efter han kom ur tonåren och blev flockens klippa. Han fick dessvärre avlivas som 1,5-åring på grund av rossel och en tumörliknande knöl mot hans lungor.

Fridborg
0

Picard köpte jag i en djuraffär, men jag kunde.bara.inte gå därifrån utan honom :) Han blev dessvärre dominant och flyttade hem till Itchy där han hade ett bra liv som ensamråtta tills han tyvärr bara pang bom dog en dag.

Fridborg
0

Lore var min favorit, utan tvekan. Har sällan skådat en så vacker råtta…någonsin!

Han fick en stroke/hjärntumör och blev aggressiv så jag fick tyvärr avliva honom vid drygt 1 års ålder.

Fridborg
0

Julian var en av de mest feminima hanarna jag haft, mjuuuk päls och som luktade så himla gott. Han kom från en räddningskull och blev också aggressiv senare, fick flytta och bli ensamråtta men började bita människor och fick avlivas.

Fridborg
1

Virus, som nu bor hos min kompis ensam (har testat få ihop honom med alla möjliga råttor utan att lyckas) är världens gosigaste mot människor. Är så skönt att han har det bra och att jag får träffa honom :) 

Jättefin kille!

Fridborg
0

Lorian kom hit eftersom han var mobbad av sina kompisar, var väldigt undergiven och hade gått ner i vikt. Jag fick upp honom i vikt, fick honom lite säkrare. Nu är han Göteborgare, en tjej ville så gärna ha honom och tänkte kanske använda honom till avel så jag släppte honom. Han har det superbra nu :)

Fridborg
3

Så har vi Rajmo, pappa till min planerade kull. VÄRLDENS underbaraste! Han fick någon underlig sjukdom en tid efter kullen hade fötts, blev svag, tappade jättemycket hår och blev bara skinn och ben. Det fanns inget val än att låta honom somna in.

Fridborg
0

Här är en bild på Rajmo och min hona Lana som var på dejt :)

Fridborg
0

Detta är en av mina favoriter, Daggmar. Han fick vara med i NuGammalt med Filip och Fredrik, han satt i Filips knä under programmet och skötte sig galant!

Fridborg
0

Detta är Lexx, Daggmars allra bästa kompis. Burmesen vi aldrig lyckades lista ut vilken typ han var :P

Fridborg
0

Lite honor här nu då. 

Detta är Emma, omplacering från blocket. Hon dog 2 år gammal på uppvaket efter en tumöroperation.

Fridborg
0

Så har vi Lynx, en favorit bland tjejerna. Mjukare och goare tjej får man leta efter!

Fridborg
0

Här är Leona, Lynx syster. Mjuk och fin hon med, men hade ett lite… annorlunda temperament :P

Fridborg
0

Seska, hon bodde inte hos mig utan hon var min av 2 syskon jag och mitt ex köpte tillsammans.

Fridborg
0

Beverly, en av de sötaste roanerna jag sett! Hon kunde inte riktigt råttspråk, scannade väldigt mycket och hamnade i bråk :/

Fridborg
1

Syskonen Flinga och Elsa som jag och mitt ex delade på.

Fridborg
0

Lal och Seven of nine. Fick panikköpas när en av mina honor låg för döden (men tack och lov klarade hon sig).

Seven är död, men Lal bor hos Mikeiko och är en tjock, pigg, fin 2-åring idag :)

Fridborg
0

Min roan-kull jag hjälpte en kompis med. De hade antagligen blivit avlivade annars, hon hade haft råttvakt och när hon kom hem var 4 av 5 honor parade…

Fridborg
0

… Och Kirk var den enda som inte blev såld så han fick stanna. Avlivades sedan vid 1,5 års ålder av det värsta rosslet jag hört :(

Fridborg
0

Den sista, Bacill, hade jag bara några veckor när jag försökte ge Virus en kompis. Det funkade inte så nu bor han hemma hos en vän till mig.

Den mjukaste, finaste bebisen jag haft, underbart häng i så tidig ålder!

[pepparkatt]2
0

Gud vilken mysig tråd!

Gahich
0

Åh Julian, så tråkigt att det vart så mycket problem bland ungarna :(

Fridborg
0

#24 Ack, ja jag vet. Alltså, han var underbar jättelänge. Tills han kom ur tonåren. Men du gjorde det du kunde med den kullen, och det var ett jättebra jobb <3

JoySurrender
1

Och Flinga bor hos oss

If you fight love, you're always a loser

Glamråttan

Fridborg
0

Just ja :)