Råttans förtroende
När började era råttor lita på er till 100%? Hur länge hade de varit hos er och hur gamla var de? :)
Ingen? :o

Det beror lite på vad man menar med lita på till 100%. Alla mina råttor springer ju fram till mig när jag kommer osv, men långt ifrån alla som sett sin största trygghet hos mig. Med största trygghet menar jag hur dom söker sig till mig i olika jobbiga situationer.
En herre jag har nu kastade sig emot mig varje gång han fick svårt med andningen och la sig platt på mitt bröst för att "vänta ut" anfallet. (Han är du behandlad och mår bra igen). Andra råttor, främst gamlingar, har när dom blivit jagade av någon av ungtupparna i flocken sprungit och sprungit runt i lägenheten tills dom hittat mig, med ynglingen hack o häl, och kastat sig upp för mitt ben upp i min famn. I alla fall jag har upplevt dessa ting som att dom söker tryggheten hos mig. Normalt sett drar sig ju råttor som mår dåligt undan.
jag har haft mina sedan den 2 december, omplacerings råttor som indirekt vanvårdats så jag har ännu inte fått deras förtroende till 100% ännu. Men den ena råttan är helt underbar, verkligen en idealråtta för råtträdda människor. :)
Where you invest your love
you invest your life
En av råttorna jag har föddes i augusti. Hon har massor med spring i benen och är verkligen nyfiken av sej. Inte rädd för någonting kan man säga, hon kommer när man ropar och ska alltid vara med, men kan aldrig sitta still när hon är uppe. Jag trodde jag hade sett hela henne om man säger så.. tills för någon månad sen, hon som aldrig riktigt lägger sej ner när hon är ute, har inte visat alls att hon är någon mysråtta överhuvudtaget och när man klappade henne puttade hon alltid bort handen och slickade lite på den innan hon sprang vidare. Idag känns hon som en helt annan råtta. Fortfarande samma nyfikna, lekfulla sötnöt med massa spring i benen. Men nu går det att klappa henne, hon lägger sej intill mej och vill bli klappad. Hon är lite lugnare ändå och mycket mysigare än innan. Nu känns det som hon litar på mej på ett helt annat sätt än innan :)