Alternativ på att fästa tyget?
Hej, hade nu tänkt att fästa lite fleece tyg på hörnhyllorna när de har kommit, undrar bara vad det finns för alternativ å fästa tyget på en sån här hörnhylla http://www.zoo.se/sitthylla-ferplast-hylla-gra-38-cm.html om ni vill så kan ni gärna skicka bilder å förklara, på hur ni har gjort! 🙂
Säkerhetsnålar 👍
Fäster i stort sett Alla mina hängmattor med säkerhetsnålar. Dock använder jag tjockare som inte ger vika av lite vikt så vanliga man kan köpa i 10kr's lådan är bara "skit" i detta fall :P
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Säkerhetsnålar, hur gör du då 🤔? bara så att vi inte har missförstått varann så är det, ungefär såhär som bilden visar, jag menar. 🙂http://www.drsfostersmith.com/product/prod_display.cfm?c=6067+10431+23904&pcatid=23904
Jasså du menade att du skulle klä hyllan i tyg. Då missförstod jag dig
Jag tror det enklaste tyget att välja är BORRIS dörr mattor, då kan du sätta lite dubbelvikt tejp på undersidan så sitter det helt OK de 1-2 dagarna tyget sitter innan man byter (så det inte börjar lukta)
Så jag skulle faktiskt välja Mattan över annat tyg just för stabiliteten och sedan fästa det genom dubbelvikt tejp eller något liknande :)
ok, då blir det nog det istället, tack för svar! 🙂
Häftade fast dörrmatta på hustaket deras, sitter som berget
Dock ska huset slängas, så det är ingen fara med att det kommer lukta, då slängs det och byts ut mot ett pappa ska bygga, är det inte klart så får dom nöja sig med kartonger, sputnik o hammock (;
Har du riktigt bra tålamod så funkar det väl att häfta fast, men du kommer få sitta o peta upp dom varenda gång det ska bytas
Annars säger jag som Zakaraa, dubbelhäftande tejp, alt. vik tejpen så de fäster på båda sidor ^^
Kanske går att limma fast kardborr på hyllplan och tyg? Nåt jag aldrig provat så vet inte om det funkar, men känner du att det är värt ett försök får du gärna säga hur de gick ^^
Kommer förmodligen att använda dubbelhäftad tejp men dedär med att limma fast kardborr lät ju också smart, kan ju nästan pröva båda😃 häfta fast vet jag inte, plasten är nog lite hård tror jag? Btw; kul att bygga egna hus! kommer nog att pröva på det jag med :)
jo, att peta lät jobbigt, därför jag bara häftade fast det på huset som ändå ska slängas ;P
men provas kardborr vill jag gärna höra hur det gick, funderat på det själv nämligen ^^
yess, bästa är att jag får vara med o bestämma hur det ska se ut, blir hus som det är som en slags ''bokhylleformation'' på med 2 hyllplan, som dom kommer få springa upp o ner på :3
#5 Det är det jag menar med dubbelvikt tejp (dvs inte dubbelhäftande) helt vanlig tejp du viker dubbelt bara :P
Kardborrband har jag använt förut och det fungerade väldigt bra men det var dyrt att köpa så mycket kardborrband som krävdes.
#8, läste fel där, trodde det stog dubbelhäftande xd
har inga hyllplan i buren, men kommer när huset är klart, så kommer inte behöva så mycket kardborr, så kanske värt ett försök ^^
Du kommer behöva en dubbel upplaga av det du beräknas behöva eftersom du kommer behöva minst Två tygbitar med kardborrband medan den ena städas använder du den andra osv.
Och självhäftande kardborrband är inte jättebilligt
#10, blir då alltså.. ca 8 kardborrband ^^
Hade dock tänkt köpa vanliga o inte självhäftande, då mina råttor inte gnager på inredning och det ändå skulle vart täckt av tyg tänkte jag isf limma fast det på hyllplanet, och be mamma sy fast dom andra på tyget ^^
Men ska inte sno tråden mer nu, men tack för tipsen ändå :)