Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 1903 ggr
PlusPlus
0

(O) Tre Rått tjejer

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

• födelsedatum - Mars 2012
  • färg, teckning o hårlag - Black hooded och två striped roan osäker på färgen.
  • kön - Honor
  • kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) - 6 vid födsel, 5 vid avvänjning
  • faderns namn, födelsedatum, vikt - okänt
  • moderns namn, födelsedatum, vikt - Doris vikt okänt
  • syfte med parningen el om det är omplacering, anledning
  • omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc - Bor i ett på tok för dragit hus och råttorna mår inte bra av det och jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det. De får egna presentationer längre ned.
  • pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb - Symbolisk summa, ej reggade elr liknande.
  • ort där råttan/råttorna finns - Ekshärad värmland. Kan tas med till Karlstad, Falun och trakterna kring där och ev. Norrköping.
  • telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus) - Elli_annizz_90@hotmail.com Pm:a för mobil nr.
  • Om annonsen ska vara låst eller ej - Ej låst
PlusPlus
0

Kan ju börja med att tillägga att jag har inte bestämt mig om hurvida jag verkligen vill omplacera mina små hjärtan då dom betyder fruktansvärt mycket för mig. Men känner att det vore för deras bästa då det är fruktansvärt dragit där jag bor och dom inte har det bästa immunförsvaret likt många andra råttor tyvärr. :(

Börjar med Doris, hon är överst på bilden ovan.

Doris är modern till de andra två och ganska ärrad, hon fick absolut inte en bra start på livet och litar inte fullt på människor pga detta. Hon biter inte men gillar inte när man tar i henne, hon spänner varenda muskel i kroppen och blir ganska rädd.

Hon kan, när hon själv känner för det, vara kontaktsökande och har vid några få tillfällen legat och sovit raklång innanför tröjan på mig.

Något jag märkt av är att hon håller ihop sin lilla flock bra och är den som är högst i rang utav dessa tre. 
En speciell men reserverad dam, aldrig visat tecken på att vara aggressiv, hon är bara väldigt rädd. "/

PlusPlus
0

Nästa ut blir då Hyper då.

Hon är raka motsatsen till sin mor, hon är kontaktsökande,älskar bus och lek och vid extrem "utröttelse" även lite kel. Hon är lättlärd bara man har lite gott att locka med och jag har fått henne att gå på bakbenen för lite gottigt.
Hon kan även totalt "dissa" maten man håller fram för att springa upp på armen och gärna rota runt i håret eller sitta uppe på skallen :P 
Hon är lite skraj till att börja med när man har henne lös på golvet men det släpper och sen är det fullt ös medvetslös! ^^En helt underbar dam och det gör sååååå ont att ens lägga ut denna annons om henne "/

PlusPlus
0

Och sist men inte minst…längre iaf.
Nella som hon skulle heta, blivit kallad Liten mer än Nella så är väl egentligen det hon lyssnar bäst till :)
Hon var näst intill dö när hon kom till tjejen jag hämtade dem hos men hon skubbade och värmde henne och fick till sist liv i henne. Ho var minst i kullen och ingen trodde hon skulle överleva men det gjorde hon, en riktig liten kämpe! 
Hon är numera störst av dem allihopa :P 
Liten är ett riktigt matvrak, hon lever för gottigheter och är lite rund men inte för rund, men man får nog hålla lite koll på hennes vikt. Hon är inte heller lik sin mor. Hon är betydligt mer kontaktsökande och dragkamp med snören är en av favoritsysselsättningarna! ^^ 
Hon och Doris tuffar ibland upp sig emot Hyper vilket är en mindre bra egenskap men det kan vara jag som är nojig då Hyper är ganska pipig :P

PlusPlus
0

Putt :)

PlusPlus
0

lizzplace
0

om hyper finns kvar när /om jag behöver omplacera min ena hona så är jag intresserad!

Jag ser dagarna komma och sen springer dom förbi.
Http://lizzplace.com |
/ Lizette

PlusPlus
0

Jag vill inte sära på dem "/

lizzplace
0

aouch :/

/ Lizette

PlusPlus
0

Ja tyvärr "/ dom är så pass tajta så känns hemskt att sära på dom. Och dom har haft en riktigt skakig start i livet så inte en aning hur dom skulle klarar en introduktion elr separation "/

EvelinaS-L
0

Men åhh va fina. Vill så gärna ha råttor.. 

En liten fråga bara, får man med bur?

_Kram Evelina
_

PlusPlus
0

Ja dom jätte söta ^^ Roliga små varelser, allra helst för att vara bur djur :) Kanske kan sälja med buren. Har du haft råttor förut? :)

PlusPlus
0

PlusPlus
0

Kan tillägga att det är ganska "oråttiga" råttor då dom inte gnager sönder någon inredning, dom gnager inge galler eller visar andra stress symptom. Hyper och Liten flyger fram och hälsar när man kommer och ingen av dem luktar nå super starkt, visst dom luktar men dom är de honor jag haft som luktat absolut minst och jag har haft endel :) Det gör som sagt ont att omplacera dem men har bestämt att det är för deras bästa då jag aldrig kunde ana att det skulle vara SÅ väldigt dragit i huset "/

PlusPlus
0

PlusPlus
0

Putt ^^

linn8
0

Hur gamla är dom?:)

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

lizzplace
0

#16 står:

• födelsedatum - Mars 2012 :)

/ Lizette

linn8
0

#17 aha, men var inte en mamma åt dom andra?

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

PlusPlus
0

Jo doris är men gissar på att hon var 2-3 månader när hon fick kullen "/ hon var liten och på tok för ung iaf :( Hon och kullen omhändertog jag när ungarna var ca två-tre veckor :)

PlusPlus
0

* "/

PlusPlus
0

Putt putt! Tjejerna är fortfarande kvar och det blir kallare "/ med andra ord, det drar mer och kallare :(

PlusPlus
0

Putt

PlusPlus
0

Putt

De söker fortfarande ett hem.