"Matte, jag kan inte!"
Ibland bjuds det till ärtfiske härhemma. Nikolai, som finns i råtthimlen nu, -älskade ärtor, men avskydde att bli blöt..
..så han hade ett knep: Plaskade hjälplöst med ena framtassen i vattnet, utan att få tag på en enda ärta& tittade med stora ögon på matte; "Hjälp mej, det går inte!" "Titta, jag kan inte!"
Plockade upp en ärta bara för att han var så söt& satte mej sen utom synhåll. Gissa vad?! Helt plötsligt blev Nikolai en hejare på att fiska!
Då jag satte mej brevid tappade han plötsligt förmågan igen& kunskapen om hur man fiskar ärtor tycktes som bortblåst! Då jag satte mej en bit bort igen så fångades ärtor som om han aldrig gjort annat! :-)
Berätta om hur era råttor försöker överlista er! :-)
Nämen de var ju lite sött! 🙂
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^
Min äldsta råtta har lärt de andra att om man välter ner matskålen när den är tom så får man mer mat 😂
Var inte min mening att det skulle bli så, tänkte inte ens på det i början för jag tyckte det var lite kul… men nu välter de ner matskålen när den är full ibland, dock oftast när den är tom. Inget "oj jag råkade knuffa den" utan mer "NÄ NU J*VLAR!!" och så SLÅR de bort den 😛
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vi har två små töser hemma som hittat på egna små knep för att få mamisarna att släppa ner dem när de inte vill bli hållna. Den ena tösen, som ni kan se i videon har kommit på att om man pussar på mammis så blir man släppt, vi tyckte ju det var rätt gulligt i början och eftersom hon då inte stretar så har vi ju släpt henne några gågner när hon pussats, och det har hon lärt sig.
Vår andra tös har ett ännu elakare trix, vi har lärt henne upp med händerna och hon är så ofantligt gullig när hon sträcker ut sina knubbiga små tassar mot en och hon har såklart upptäckt att vi håller på att gå under såfort hon gör så och har lyckats komma undan med både det ena och det andra, som tex få allt godis i världen eller bli nedsläppt när man vill det…..
På bilden står jag med en bulle i handen -_-
Min ena tamråtta Roxy gjorde någonting idag som jag aldrig har sett eller hört henne göra förut. Jag satte mig ner på soffan efter att jag hade bryggt lite Rooibos the' till dom, och sedan så hörde jag något konstigt ljud från buren som jag aldrig har hört förut. Och nojig som jag var så gick jag fram till buren och såg Roxy "fiska" upp lite av the'et! Och efter när jag hade kommit fram till buren så såg hon på mig och det var som att hon sa "titta matte vad jag kan göra". Det var ett jätteroligt ögonblick för mig. ^_^
Det enda mina gör är att så fort dom badat så klättrar dom upp på mig och in i ärmen på tjocktröjan, typ som "HAHA IN YOUR FACE" x)
Jag ser dagarna komma och sen springer dom förbi.
Http://lizzplace.com |
/ Lizette
Tassar här så jag kan följa alla gulliga inlägg! :'D
Tass
Behandla andra som du själv vill bli behandlad