Matte sover, nu rymmer vi!
Detta var jag bara tvungen att dokumenter i min dagbok idag
På rymmen…
[söndag 19 aug 2007 20:02
Idag så bytte jag på råttorna.Jag diskade burbotten i duschen.
Jag tyckte det var bäst att låta den blöta burbotten stå kvar i duschen och rinna av en stund.Jag ställde buren utan botten direkt på golvet med råttorna i den.Så gick jag och la mig på sängen för en tupplur.
Vaknde av en smäll ute i lägenheten…
Gick ut för att kolla om katterna råkat knuffa ner något, men de låg alla och sov djupt.Hmm, vad var det som lät???
Öppnade köksdörren och såg inga råttor under buren….
Men jag noterade genast att buren på ena kortsidan stod upp petad på knäppet som man sätter fast botten med.Och därmed var det en lite större glipa där råttorna smitit ut.
Men jag hann precis innanför köksdörren så kom råttan "Festis glatt springande mot mig!Det var som om hon tänkte-Matte, vad skönt att du kommer för här är inte allt som det ska vara!
Sedan när jag tittade närmare i buren så låg faktiskt råttan "Pepsi" och sov i en ampel som jag har hängande i buren.Hon är ju så svart att hon inte först syntes mot underlaget.
Men vart var de andra två?
Brak sa det plötsligt…och några pärmar rasade ur bokhyllan bakom mig.Aha, där är de tänkte jag.Och mycket riktigt så såg jag lilla råttan "Gaia" där.Men hon ville inte alls in i buren och lekte ta fatt med matte en bra stund.
Tre råttor inne och en fattades…
Vart är Champis tänkte jag förtvivlat.Letade och letade runt i köket och köks skåpen.
Jag såg absolut ingen råtta…..men jag fick plötsligt se högar med blomjord på mitt köksgolv.Och där…i en blomkruka i köksfönstret sitter Champis lyckligt och gräver ut jord ur en blomkruka!
Jag kunde inte annat än skratta, för gud så lycklig och smuttsig hon såg ut!
](../Members/Blog.aspx?Login=Mezzzanina&BlogId=e7089af5-50a8-4897-82ac-58392f489138)

Kan tänka mej att de haft kul!

Jaaa, de är sååå trötta ikväll!Även om de brukar få vara ute under uppsikt annars med.Men idag kunde man ju göra precis vad man ville i köket utan att matte la sig i!
gött :P

Jag kan bara tänka mej att det var jätte kul utan en matte som la dej i vad de gjorde,nu kunde ju göra vad de hade lust med som de (vad jag kan tänka mej)inte fått göra annars.