Löss / Skabb medecin
Min råtta har små sår i pälsen samt svarta grejer på sig, jag antar att det är löss. Jag söker någon som har behandlat för samma sak och har medecin kvar? kan betala för det om så behövs.
Vill ge henne behandling så fort som möjligt.
TS du har ingen möjlighet att ta henne till en veterinär som kan skriva ut åt dig? :)
Sen är det ganska smart att skriva vart du finns om du ska köpa av en privatperson 🙂
Kostar så himla mycket så tänkte om jag kunde hitta någon som sålde här så skulle jag slippa det.
Bor i Stockholm, men kan köpa utanför om personen har möjlighet att skicka på posten, betalar frakten. 🙂
Bättre att få en professionell bedömning av en veterinär vad det är för fel, folk här på forumet har ju inte sett dina råttor irl och kan därför inte mer än gissa utifrån väldigt olika erfarenhetsbakgrunder.
Har råttan inte löss ska du inte medicinera för det, du bör veta vad det är för fel exakt innan du sätter in medicinering.
Vad jag vet är det olagligt att sälja receptbelagd medicin vidare.
Uppsök veterinär, efter att ha läst dina andra trådar har det gått lång tid nog och de behöver vård omg innan något ännu värre sker, vilket det redan gjort med den andra råttan.
Så snälla Dra inte ut på det längre.
Veterinärvård kostar, det är något man måste räkna med innan man skaffar djur, har du inte pengarna får du försöka låna av någon vän eller släkting. Man får göra allt i sin makt för att ta sina djur till veterinär när de behöver det. Det är ens ansvar och skyldighet som djurägare och även skrivet i L80. Kanske låter hårt men det är den verkliga sanningen.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning