Nyttigt godis!
Jag håller på att göra mina råttor tama och mitt hjälpmedel den senaste tiden har varit mat. Jag har haft dem i sängen och tränat på att lyfta dem och samtidigt ge dem en belöning. Jag har använt kokt pasta som jag brutit i pyttesmå munsbitar. Frågan är hur nyttigt det är? Är det någon som har tips på nyttigare godis som passar mitt ändamål eller fungerar pasta?
Putt :p
ärtor e ju en favorit tycker de flesta råttor ^^
Jag har gett mina råttor torkade bananer som belöning för att göra dom tama.

Gör "ärtchips". Tryck till upptinade ärter och ställ in i ugnen, med luckan på glänt eller varmluftsugn. 50-75 grader, Vänd chipsen efter någon timme och kör tills dem är helt torra. Annars går de inte att förvara. Bakplåtspapper under. Solrosfrön är också gott, men inga mängder.
Min ena råttor diggar verkligen ärtor
När jag tränat mina råttor har jag använt antingen majs(ren) och det allra bästa - räkor!! då kan du få dom att göra allt du vill! haha😎 Jag personligen skulle inte ge dom för mycket av varken majs eller pasta dock ..inte jättenyttigt … broccoli frukt ägg fisk är klara favoriter här hemma ^^ du får testa dig fram alla råttor har ju olika smak😊
Popcorn är både nyttigt och supergott! Så länge det är osaltat och utan smör :)
rispuffar! och som alla andra sagt, ärtor, broccoli, gurka.. eller doppa fingerspetsen i välling :)
Leverpastej, solrosfrön med skal, hasselnötter med skal :) Inte jättenyttigt men jag gör skillnad på godis och vanlig mat ;)