(S) Råttbebisar Östergötland, Motala
Fick en kull på min tjej Ninja 16/12-2013.
Det blev 13 fina små bebisar, alla överlevde. Allt som allt blev det 7 tjejer och 6 killar.
(Bilder kommer!!)
födelsedatum: 16/12-2013
färg: Chocolate & Black
teckning: Eubk
hårlag: Släthåriga
öron: Dumbo bärare
kön: 7 honor & 6 hanar
kullstorlek vid födsel: 13 ungar
Pappa: Ziggy, vet ej datum (han är runt 10 månader), 610 g
Mamma: Ninja, 2013-03-24, 335 g
Mamma o pappa till bebisar är hur trevliga som helst. Ninja (smeknamn: Ninnis) är mjuk, flocksmart, snäll och väldigt social men gillar att gå på upptäcksfärder. Pappa Ziggy är pussgurkan av dom två hanar jag har, han älskar att sitta o kela. Tycker det är likgiltigt mellan han och hans bror när det gäller dominans så jag kan faktiskt inte säga vem som bestämmer o inte.
Ingen av dom har visat några sjukdomar som rossel eller något allvarligare. Ninnis har varit förkyld någon enstaka gång. Men annars är föräldrarna väldigt tåliga trots att vi haft det kyligt hemma. Så jag har tittat mycket på deras hälsa och hur dom är som individer.
200 kr/st (ej registrerade)
Motala, Östergötland
Kontakta mig
mobilnr. 072-3015450
mail: linestolt@gmail.comÖvrig fakta: Bebisarna är absolut handtama tills det att de ska hämtas. Jag kommer vara noggrann när det gäller ålder på köpare och se till att dom antingen har/haft råttor sen innan. Men att ingen ensam råtta köpes då det inte finns råttor sen innan.
Vill helst inte lägga upp dom på blocket.
Ej låst, då bilder kommer att komma upp.
(pappa Ziggy får stå för annonsen, min solstråle)
åååh vad kul😃! Synd att du bor så långt bort bara.. Har planerat att skaffa fler råttisar ett tag nu men det är så svårt att hitta någon vettig uppfödare här i Västerbotten :/
Nu har jag och mina kille döpt kullen efter Animerade figurer. Då jag själv är ett freak när det gäller animerad och tecknade filmer.
tjej nr. 1 - Zini ( filmen: Dinosaurier )
tjej nr. 2 - Plio ( filmen: Dinosaurier )
tjej nr. 3 - Tufs ( filmen: Tarzan )
tjej nr. 4 - Mulan ( filmen : Mulan )
tjej nr. 5 - Nala ( filmen : Lejonkungen )
tjej nr. 6 - Belle ( filmen: Skönheten & odjuret )
tjej nr. 7 - Lilo ( filmen: Lilo och Stritch )
kille nr 1 - Kuzco ( filmen: kejsarens nya stil )
kille nr 2 - Sid ( filmen: Ice age )
kille nr 3 - Timon ( filmen: Lejonkungen )
kille nr 4 - Kowo ( filmen: Lejon kungen )
kille nr 5 - Diego ( filmen: Ice Age )
kille nr 6 - Kronk ( filmen: Kejsarens nya stil )
Vilka sötingar! ^^
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^
Dom är super söta :)
Vilka av dom är chocolate?
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
om jag lyckas övertala min inte så råttälskande mamma att skaffa två till honor för att utöka min kull kommer jag höra av mig till dig :) så söta!
Jag ser dagarna komma och sen springer dom förbi.
Http://lizzplace.com |
/ Lizette

Hur vet du vilka som är db? Det kan man ju endast veta vid en testparning med en dumbo om bebisarna är toppörade.
#18 Jag ska kolla närmare på det idag tänkte jag. Har så dåligt ljus i det rum dom bor i. Återkommer med svar under dagen :) #19 Som det ser ut nu så är alla tjejer tingade. Sen är det möjligt att jag väljer att spara en liten tjej med. Men det är oklart fortfarande. #20 Rätta mig om jag har fel, det jag har läst är att om man parar toppörad + Dumbo så blir det dumbobärare? Annars är det något jag får lära mer om. Mamman är Dumbo och hennes föräldrar var toppörade båda två men ändå blev hon Dumbo. Men rätta mig om jag har fel, försöker läsa plugga in mer öroninfo och färg/teckningar hela tiden. Himla svårt det där…
Naaw bebisarna
Dom är så gosiga och kryper upp i handen eller nära intill för lite värme och puttsning. Hehe blir lika glad varje gång jag ser dom :)
Alla bebisar mår jätte bra, det har varit ett himla liv hela natten. Dom äter och har sig. Idag laddas systemkameran så blir fin fina bilder tilll kvällen.
Så söta! jag gillar deras namn också :D
haha dom är underbara :) Tycker det passsade bra på dom! :)
Här kommer lite peronligare bilder!
Jag är osäker på färgen. Vi dagsljus ser dom chocolate ut men i vanligt vitt lampljus är dom mke mörkare o lite silvriga… Kanske syns på bilden…. Om någon med ett bättre öga för färger kan hjälpa mig vore jag tacksam :)
#42 därför jag frågade på vilken som var choklad då jag bara såg silverade svarta.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Silverade svarta it is. Är inte kanon på färger…än.
Idag har Bebisarna flyttat till en större bur med mamma då den andra blivit för liten med alla barn springandes omkring. Så nu kan Ninja smita upp sin sputnik. Hehe nu är full rörelse!
Hur många är fortfarande kvar? Och när kommer de att vara redo att gå till ett nytt hem? :)
fortheloveoffuzz.weebly.com
Det finns 4 tjejer kvar och 6 killar :) På måndag är det två veckor kvar till dom är flyttfärdiga, så runt den 20 januari :)
Jag kommer att plocka ut två råttor snart då! Vem är råttan på den sista bilden? På kameralinsen?
Jag har hittat 2 som jag skulle vilja ha, Skulle det vara lättare för mig att maila dig så vi kan gå över all information?
Maila mig så blir det bra :)
Sötisarna!
hehe Dom är sötast!
( det finns fortfarande 3 hanar kvar som letar ett kärleksfullt hem)
Jag försöker föra över bilder ifrån min kamera till datorn men det vill inte samarbeta med mig! Därför har det varit tråkig uppdatering på tråden. Blir så himla sur nu när jag har tagit så mycket fina bilder.
Tror datorn får hamna i sopptunnan snart! ;)
En av alla underbaringar! Min hjärtisar fyller idag 4 veckor och om ca 5-6 dagar kommer dom att flytta till egna burar! och förhoppningsvis så kommer dom upp i flyttvikten tills det att dom är 5 veckor! :) Dom äter som monster i alla fall.
Och mamma Ninja är totalt slut nu, hon orkar inte med dom så hon får komma över till tjejernas flock ungefär 5 ggr om dan ;) och där äter hon i lugn o ro och slappar o busar med dom andra!
#21 Helt rätt, toppörade ungar med en dumboförälder är dumbobärare.
If you fight love, you're always a loser
Tack för svar! Trodde jag haft fel även om jag sökt mycket på det. Deras öron är aningen större än dom öron mina äldre haft när dom var små! :)