Råttor iFokus

Råttor

Etikett: hälsa-skötsel-beteende
Läst 1669 ggr
Zakaraa
6

min råtta Tandläkaren

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har fått min första tandläkare i flocken, hon heter Saphira och är en aguti eubk mm dumbo på ca 3mån. Redan förta dagen hon kom hem upptäkte jag vilken oral bebis jag fått något som saknats i tidigare flockar. Saphira älskar att pussa på munnen och allra bäst är ju när matte öppnar munnen så hon får leka tandläkare. Många tycker säkert det är äckligt eller konstigt men jag vet att det finns fler tandläkare där ute. Hon är den enda jag öppnar munnen åt och litar fullt på, de andra är inte välkomna där, haha. Har du en tandläkare? Hur upptäckte du att du hade en och låter du dem få undersöka din mun? Släng gärna in bilder om du har ;) Har du inte en tandläkare, skulle du vilja ha en eller våga låta en råtta ta en titt i munnen? Personligen kände jag mig tvungen att posta en bild pä detta på Fb då en närastående bett mig att inte öppna munnen för råttorna igen (hon ogillar råttor) så dä blev det ju ett måste ;) Bild från surfplatta så jag ser lite skev ut hela jag, haha. Även texten innehåller nog missar, touchtangenter är inte min starka sida :P

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

ÖrjanLax
2

Oja, haft en hel del tandläkare. Just nu är det mest Audrey i flocken som är det, även om alla ibland tar sig en titt. Gärna långt in för att smaka på kindtänderna, och gärna ner i halsen också så matte får kräkreflexer!

Enda jag hittade var en gammal bild från 2009 på min gamla Berit som också var en tandläkare. <3

Och ja, hon GRÄVER verkligen i munnen!

Zakaraa
1

Haha härligt! Roigt med en till dumbo-tandläkare :) I skrivande stund sitter Saphira och putsar min mungipa frenetiskt ;)

Ciwifrukt
0

Haha ja, min råtta tvingar upp min mun med sina små klor och börjar kolla. Speciellt om jag nyss ätit något gott som glass xD

MVH Ciwi

chade
0

haha jag älskar mungrävarråttor 😂

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Apootie
1

Jag har BARA tandläkare i min flock, alla fem! Men den värsta är min Yoshi som verkligen bänder upp munnen och tar sig en titt haha. Har tyvärr ingen bild…

Blodfot
0

vill ha en, men inga av mina är det :(

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Zakaraa
0

#5 haha oj oj, jag hoppas inte att alla 5 är där Samtidigt och gräver bara ;)

kolpa
3

Haha, jag har också en tandläkare här hemma, sjukt billig, tar endast lite godis i betalt…. Det började med att han fick smaka på mitt saliv, och sedan blev det pussar och sedan in i munnen, där går han in så fort han får en chans. ;)

kundvagnsgnu
0

Haha alltså detta är så gulligt!!

Vill också ha en tandläkare.

Apootie
0

#7 haha ja man får ju passa sig när man ätit något gott, värsta var när två skulle in samtidigt… Haha :D

:')
0

Dålig bild men Kiwi är en liten tandläkare :D

Zakaraa
1

Puttar upp tråden lite för fler tandläkare!
Sitter just nu med min 4 månader gammla grabb som försöker som en idiot att nå upp till min munn och kunna titta in!
Han verkligen sliter i underläppen på mig (kanske inte det bästa att göra kvällen innan man ska ta en bild för ett nytt IDkort, hah!) vassa klor… trots att de klipptes härom dagen 👍

[VampireGirlElvira]
0

Min förra råtthona 'Eowyn gjorde så också, men jag har ganska så dåliga bilder på det. ^_^