Vad tror/vet ni om denna bur?
Jag såg den här nya buren för ett par dagar sedan, och undrar om någon har den? Finns i en större variant sen innan.
Jag tycker den ser jättemysig och lättstädad ut. 2,5cm gallermaskor lär väl inte fullvuxna honor klämma sig igenom? Köpte visserligen nyligen en till Savic Zeno 2, men jag ångrar att jag inte prövade något nytt istället. 😇Priset är ju kanonbra just nu! 800kr.
Zooplus.se mer bilder och fakta om buren: http://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burar_hagar/illerburar/illarburar_under_1m/383577
Då kan du nog lika gärna köpa denna: http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/bure_loebegaarde/med_hjul/bure_med_hjul/257175
Större och nästan ingen skillnad på priset :)
Notera galleravståndet! 2½cm är Väldigt brett för råttor
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Det funkar fint för hanar men om man sätter nät på utsidan så funkar det även för honor, men det är en massa jobb och inget jag skulle rekommendera :/
jag själv har ungefär samma modell fast större, som ovanför sagt så äre rätt så stort galleravstånd passar mer till hanar.
två av mina honor tog sig igenom gallret, men sen har jag bytt bur till dom. Nu bor det dock två nakenråttor i den buren och dom är mindre än dom andra, men dom har aldrig tänkt ens tanken på att försöka ta sig ut. tror det beror mycket om råttan ifall den är ett freak av att få vara ute som sagt ;)
Typiskt =/ Hittade precis måttbandet och det var bredare än jag trott. Men jag ska nog köpa den ändå och testa. (Slöseri med pengar? 🤦♂️) Har ju även två grabbar som kan ha den. Blev så grymt sugen på att testa modellen… Som för många andra här är jakten på den "perfekta buren" alltid igång i bakhuvudet … 😂
#4 Två av mina honor klämde sig igenom gallret på en bur med 2cm galleravstånd. Fast då var de bara 5-6 veckor gamla och små pluttar. Men dom gjorde det endast när jag städade buren och tagit loss gallret, aldrig någonsin när buren var hel. 🤔
Om man beställer den buren på zooplus.dk måste man betala men danska pengar? Finns det något möjlighet och betala med svenska pengar för buren värkar ganska bra
Jag har exakt den där buren och är mycket nöjd! Dock har jag unga råttpojkar i, så jag blev tvungen att näta in den. Men nät finns billigt att köpa på jula och med buntband och en bra nätsax gick det enkelt! Och nätet gör så att buren blir extra rolig att klättra omkring i :D