(K) 27/11- 2 Råttpojkar!
Jag är på jakt efter 2 stycken råttpojkar att skämma bort med kärlek.
Önskemål om färger är: (är inte så insatt i färger men tror detta blev rätt) Amber, Blue, Champagne, Cinnamon, Fawn, Siames, Siames Blue Point, Himalaya, Silverfawn, Lilac, Pearl & BEW. Även andra färger samt tecknade är intressant. Dumbo är ett stort plus, men toppörade går även bra!
Ålder på råttorna spelar ingen roll så omplaceringar men även planerade kullar är av intresse. ifall det är omplacering vill jag att dom ska vara friska & snälla. Vill ha seriös kontakt med omplaceraren/ uppfödaren. Vill gärna komma på besök och hälsa på råttorna innan köp och att allt känns rätt.
jag finns i STOCKHOLM :)
Och jag har tålamod, så väntar på dom rätta råttorna. Hojta gärna till om du har någon planerad kull i framtiden som passar mina önskemål. Kanske kan man få komma och hälsa på föräldrarna och se hur dom är osv.
Vill bara påpeka att Amber är samma sak som Silverfawn, SF är det gamla namnet :)
Sedan finns det ingen seriös uppfödare som föder upp BEW då det oftast förknippas med highwhite genen som ofta leder till megacolon men däremot kanske det finns någon omplacering :)
Jag har planer på en kull i januari/februari dock inte i de färger du önskar. Troligtvis kan det bli black och agouti möjligtvis siames beror på vad jag väljer för hane. Du kan läsa mer via länken nedanför.
Jag finns själv i Gävle, så ca två timmar från sthlm.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Åh det hade jag ingen aning om! Blev lite förvirrad då det stod Amber på vissa ställen och Silverfawn på andra^^
Och hade inte häller någon aning om det där med BEW! Tack så mycket för upplysningen.
Jag ska kika in på din hemsida och ta mig en titt!:) Tyvärr är det framförallt dom färger jag listat ovan som jag är intresserad av, men om siames kan komma att bli aktuellt så är jag absolut intresserad!:)
#2 Hehe ja jag förstår det! Det finns en del som fortfarande säger Silverfawn men det är som sagt numera kallat amber så det inte är kopplat till Fawn :)
Kan förstå ditt intresse för Bew dock! Jag fullkomligt Älskar svartögd vita, däremot om du vill ha en Liknande variant så finns det en del som påminner om Bew men Utan problemet.
Bew är nämligen en Övertecknad råtta så egentligen är råttan en annan färg men teckningen har tagit över.
Liknande färger till Bew är Honey (finns inte i sverige men däremot i grannlandet Finland), Ivory (näst längst ner), en svartögd himalaya med Ljus point. Ingen av dessa färger är kritvita (förutom himalayan då) men de är väldigt nära!
Kan inte länka Honey då jag inte hittar någon bra bild och inte vill ge ut en persons Facebook men jag väntar hem en Honey-hona på foder så kommer hon kan jag skicka bild till dig på PM om du önskar de den färgen! :)
Nu har jag tagit upp din tråd länge nog, haha så nu ska jag sluta skriva långa inlägg 😇
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#3 Jomen verkligen, BEW såg ut att vara en superfin färg. Älskar verkligen vita djur med svarta ögon. Synd bara med dom där problemen, och isf så är det ju bäst att inte uppmuntra BEW avel^^
Ivory såg faktiskt riktigt ljus ut, och himalayan är en av mina favvofärger sedan innan (efter siames) ^^ Och du får hemskt gärna visa bild på Honey då du får hem din hona! :D Har upptäckt så många vackra färger på råttor nu när man sitter och lusläser all information man kan hitta. Längtar verkligen tills jag skaffar mina egna långsvansar <3
Sen vill jag bara putta upp denna tråden. Letar fortfarande efter råttor^^
Puttar upp tråden igen! Kan även tillägga att jag kan tänka mig att köpa från annan ort om transport kan fixas (eventuellt att jag kan tänka mig att resa en bit för att hämta hem mina långsvansar), om det finns någon där ute som har planerade kullar där dessa färger kan uppkomma :)
Jag har en champange ut rex hane som söker hem. Som ett par svart skönheter. Finns i västerås men åker en del till sthlm och kan ta med.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Jag har två dumbo rex pojkar dom är black hooded och runt 20 veckor! Försöker få dom omplacerade kolla min tråd om du vill :-)