Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 520 ggr
Helenaw87
0

OT Beslutsångest

Jag å sambon har ett 60l 30h 30b glas terrarie som inte har nån inneboende.
Nu funderar vi på vad som kan flytta in i det.
Kollade på reptiler i fokus men de enda svar jag får är sniglar å vi vill inte ha kryp.

Vi har kollat på pilgiftsgrodor och D. Azureus skulle kunna bo i det utan större problem men det blir för dåligt med växter då tycker jag.

Sen var vi inne på skorpion men eftersom jag är dödligt allergisk mot getingar var det en dålig ide eftersom det blir jag som får sköta det.

Spindlar är han rädd för så det går inte heller.

Har kollat på lite andra grodor å ödlor och blev kär i tokay geckon men terrariet var för litet.

Snälla hjälp oss

Vad vi helst vill ha är något som inte bara ligger undangömt utan vi vill ju kunna se djuret om ni förstår.

Något litet å färgglatt… reptil eller amfibie.

Jag vet att det är lite fel sida här men alla förslag tas emot glatt

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

Zolah
0

Tja, det går väl med majs orm men inte särskilt länge :/

vi har ett 50x50x50 och våran orm är 2 år och det håller på att vara för litet snart

annars är majsorm rätt trevligt, men då får du räkna med att mata med möss osv ( inte levande då )

Helenaw87
0

Men vi har ju redan 2 ormar… 🤔

Zolah
0

#2 Det visste jag inte då det inte stog i tråden x)

men det är det enda jag kan något om i reptilväg :)

rosablomma
0

Det ska finnas en liiiten ödla tror att det är dvärg gecko. Den blir inte mer än 2-3cm. Den borde ju funka :)

rosablomma
0

Här finns några alternativ för små terrarier. http://www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=1553

chade
0

pygmemöss kanske :P

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Helenaw87
0

ja dom e ju bra fina men pga min allergi kan ja inte ha mer fluffiga djur… 6 råttor räcker

ni andra, ja har kollat terrariedjur å vi har nu hittat några alternativ.
nu ska vi bara välja🤔