CN critter nation (bildtråd)
Tänkte skapa en bildtråd där jag (och gärna andra) tänkte posta bilder på just buren critter nation. Blir mest bilder på hur jag inreder den, och om någon vill se någon speciell bild är det bara att säga till.
vet att det inte är så många här inne som har en CN men som vill/funderar på att skaffa en, så undrar ni något om buren är det bara att fråga 🙂

Ja, första frågorna: Var köper man den bäst till bra pris? Någon har talat om en polsk sida. Nån som har adress?
#1 Jag beställde min bur från en polsk sida, HÄR.
direktlänk till buren: http://sklep.canifel.pl/critter-nation-161-duplikat-1.html
Det gick väldigt smidigt. Mejlade dom och berättade att jag ville beställa en bur av dom och gjorde beställningen via mejl.
minns inte exakt vad buren+frakt gick på, men kan kolla upp det!
Vet tyvärr inte om man kan beställa buren på något annat ställe.. om någon annan vet får dom gärna säga till 🙂

Den är ganska dyr i GB t ex. Billigare i USA, så jag antar att den är amerikansk. Kolla jättegärna upp det! Jag önskar mig en bur som går att öppna helt eftersom jag har problem med mina händer och kan inte bara sticka in en hand när jag rengör bl a. Har ett hemmabygge nu som jag kan ta bort baksidan på. Men det är dags för uppfräschning!
#8 jo den är ganska dyr. Men tänk på att det tillkommer tullavgift om du beställer från usa, så polska sidan är nog billigare! kollar upp exakt pris ikväll/imorgon
Den är billigare i USA där ligger den på 1200-1500 kr beroende på vilket företag man väljer att köpa ifrån. MEN!! Frakten är inte inräknad i priset och min frakt gick på 1500kr Plus att man måste betala skatt/tullavgift! Så när jag beställde ifrån USA slutade summan på 4500kr Bara buren! Har inte fått hem den än sitter spänt och väntar ^^ Om den är så bra som jag tror att den är, så är den absolut värd pengarna men det återstår att se :)
#10 då är din bur dyrare än min. Frågade pappa vad han trodde vi betalade för buren och han gissade på 3-4000 kr. Då fick jag även med 3 överdrag till ramperna. Men kommer med exakt pris sen!

Ja, tullen gör det dyrt. Beställde grejor från Norge förut men lärde mig att använda bud med bekanta som bor där.
Skall bli kul att höra vad ni tycker om ett tag!
Allt som allt (bur+frakt) gick min bur på 3200 kr!
Ja det var billigt!
Men tror min frakt och tullavgift blev dyrare eftersom jag beställde leksaker, tillbehör till buren m.m
#14 vilken sida beställde du ifrån?
Jag lägger ut bilder så fort jag fått hem min :)
#gahich Hur många hanar har du i buren?
#17 har 3 honor på nedervåningen och två (förhoppningsvis snart 3) hanar på övervåningen 🙂