(S) Furet Tower i Skåne
Säljer nu min Furet Tower då den inte får plats i mitt nya rum…!
Den är köpt begagnad i våras (eller försommar, kommer inte ihåg exakt!) men är i bra skick.
Lite saker som (inte) fanns med buren när jag köpte den;
hjulen är borta vilket jag inte tycker ändrar på så mycket då den är så lätt att montera ihop.
Hörn-kant grejerna som ligger ovanpå buren är borta, vilket jag inte äns vet varför de finns-- kanske för att se fina ut? Buren är så pass hög så jag märkte inte det själv förrens just nu när jag lånade denna bilden…!
Det finns riv-märken på några få galler, och några gnagar-märken i bottnen (dock inte ens nära på att vara hål, så det fungerar utmärkt!) Hyllplanen är lätt smågnagda också men det märks knappt. Vattenflaskan saknas också.
Hängmattan saknas, men kan själv sy ihop en enkelt om det är viktigt :)
Det är grå/vita bottnar med grön/blått galler. Själv tycker jag allt i allt att den är i ganska bra skick och fungerar galant, mina 3 tjejer var tokglada i den :) Allt annat som finns på bilden ingår!
För mer standard information om buren så finns det här: http://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burar_hagar/illerburar/illarburar_under_1m/298302
Bilden är lånad från ferplast! Lånar bild iom att buren är redan nedmonterad.
Finns: Klippan, Skåne (hämtas endast)
Pris: 850 kr
/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.
Putt!

Det är alltså de hörnsakerna som ligger uppe på som fattas? De som går längs med hörnorna (som man trär in gallret i) finns alltså kvar? :)
Ja, bara de smååå… grejerna högst upp (vet inte vad de kallas haha), hörn-stångarna är kvar ^^

Okej, men taket sitter fast okej utan stora glipor ändå? :)
Taket har dessa små… Krokar? Kan man säga, var jag har gjort är att jag bara sätter i krokarna i sid-gallren, så sitter det bra :) (det finns även dessa små knipor man kan sätta mellan krokarna, men jag har aldrig använt dem då jag tycker det är otroligt jobbiga att ta av, och krokarna räcker för att det ska sitta riktigt tight)
Buren är helt funktionell som sagt, hjulen är det enda som ändrar på prestandan om man vill flytta runder på buren mycket ^^
Putt!
Finns fortfarande kvar så putt!
putt~
Jag är ute efter en sån bur till mina. Men jag bor i Östersund och det är en bit från dig.
Behandla andra som du själv vill bli behandlad
Kan tyvär inte köra den särskilt långt så den måste hämtas…!
Du kan ju ha utkik på blocket om det kommer ut en furet tower närmare dig, eller köpa direkt från danska zooplus :) (danska kr men billigare än svenska sidan)
Jag menade om du kunde skicka den.
Hämtas endast, tyvär 😭
Ah ok
Puuutt~
Putt ✨
Även lagt ut den på blocket nu, hoppas få den såld så den slipper ligga i källaren oanvänd 😃
Det är synd att du inte kan skicka den, eftersom att jag var också intresserad över buren. Jag har sökt efter en billig Furret Tower här uppe i Norrbotten, men det finns ingen.
Tyvär har jag inga så pass stora lådor eller erfarenhet av att skicka stora paket, så det går tyvär inte 😭
Är den så pass stabil att dom kan klättra på vägarna utan dom där "hörn grejerna", eller vinglar "tornet"?
~Some of my best friends, never say a word to me~ 
Ja, mina klättrade/hoppade överallt och den har ej varit vinglig alls, väldigt stabil bur 🙂 Hörn grejerna där uppe är nog mest för att se snygg ut tror jag? Har faktiskt ingen aning, men kan tro att det skulle vara något sånt (dock är de så pass högt upp så det gör inte direkt någon visuell skillnad, eller jag kanske bara är kort 😉)
#20 finns den kvar?
Stig Elvis Rufus Långsvansar <3
#21 Hej! Den är kvar, men 2 personer från blocket som är intresserade. Har ej svarat på över 24 timmar dock så tar för givet att den ej är såld än…!
#22 skulle så gärna vilja ha!! Men grejen är att jag bor i Örebro :/
Stig Elvis Rufus Långsvansar <3
#23 hämstast endast, tyvär 😭 Kan ej transportera den själv så det får du lösa om du vill hämta den!
Hej. Hur pass lätt är denna buren att städa? Kommer man åt genom luckorna? :)
#25 Själv monterade jag ner buren och bar bottnen till badkaret för att städa vilket jag tyckte var jobbigt, men sedan några veckor innan jag var tvungen att sluta använda den så började jag tvätta den genom att sticka in mig själv i buren, och det var mycket lättare! Själv kom jag lätt in med hela överkroppen in i buren 🙂 Dock kan det nog vara svårt om man har ryggbesvär!
#26 så det är alltså så pass stora luckor? :D
Buren är såld och tråden kan låsas!
Tråden låses på TS begäran.