Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 1378 ggr
chelona
3

Skänkes eller slänges

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en bur till här hemma som står och skräpar. 

Den är cirka 97 lång, 75 hög och 50 djup. Finns i Gävle.

Tyvärr så är den sjukt rostig och plastbottnen har spruckit på två ställen(märks inte, men kan behöva förstärkas). Ett hörn på plastbonnen är avslaget men går att limma tillbaka.
Den hänger fortfarande ihop men skulle behöva mycket mer vård än vad jag känner är värt det. Så jag tänkte slänga den. 

Men om någon här inne känner att de har tid och kraft att pyssla om den så får ni den gratis. Eller om ni bara vill ha gallret. Eller gallerdörrarna.  
Det är upphämtning som gäller, jag har ingen möjlighet att frakta den.

Sista Januari bär jag ut den till soprummet. Tänkte mest bara ifall det var någon som ändå satt och tänkte beställa galler till hemmabygge, eller någon som behövde nya luckor.

💣

Zakaraa
0

Vad är det för typ av luckor? :)
Letar en massa luckor för ombygge av burar, finns i Gävle jag med.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

chelona
0

Alltså, det syns ganska bra på bilden, två är i metall och stängs via att en liten plupp längst ut på luckan hakar över gallret på andra sidan. De borde vara lätta att plocka lös, bara att bända upp öglan på andra sidan(vilket iofs kan vara svårt). Den tredje funkar likadant förutom att den har en hö(?)grej på insidan som är sjukt rostig.

💣

Zakaraa
0

Det ser ut som att det är skjutluckor, det var det jag menade. Är det luckor man öppnar som vanliga luckor (dvs med gångjärn på antinden toppen eller botten) eller är det skjutdörra man skjudet år sidan. Det syns inte på bilden därav frågan.

chelona
0

De öppnas utåt, ingen skjutning alls. Fast de öppnas som en dörr, dvs att "gånggärnen" är på sidan, men plockar man lös dem kan man ju vrida och vända på dem och fästa dem hur man nu vill ha dem.

De är i vilket fall ca 20 x 15 cm i storlek och har galleravstånd på ca 1,5 cm.

💣

Zakaraa
1

Okej då är jag intresserad av dem :)
Du kan väll PM:a adress eller om vi kan träffas på stan kanske någon dag?

chelona
0

Den står fortfarande kvar och skrotar, skrotburen. Över jul är jag borta, men i januari så ska det gå att få tag på mig igen vid eventuellt intresse.

💣

elli-kleo
0

Du har PM :)

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

chelona
0

Och jag har svarat :)

💣

chelona
0

Buren har blivit upplockad. Hur låser jag tråden?

💣

wintermynta
0

fixar det

Inlägget är låst för nya kommentarer