gillar inte bli klappad
mina pojkar vill inte bli klappade! vad ska jag göra? dom gillar inte alls bli tagna på. Totty han blir att gå i försvars ställning när jag försöker klappa honom. Troy han ser mest förnämad ut när jag försöker klappa honom. men dom går gärna på mig men jag får inte röra vid dom. dom tar gärna mat ur handen och sånt men annars ogillar dom att man klappar dom
ingen som kan hjälpa mig? totty vägrar att låta mig klappa honom elelr ta upp honom, han går bara uoo i försvars ställning
Hur länge har du haft dem? Alla råttor gillar ju inte kel och gos och är de inte vana att bli upplockade kan de tycka att det är konstigt/obehagligt med lyft. Träna långsamt. Låt han krypa i dina kläder och klättra på dig. Du kan hålla en matbit en bit upp i luften så att han måste kliva på din hand för att få tag i den. Men ta det lugnt bara och umgås mycket med dem.
sen november har ja haft dom. han går gärna på mig men han vill inte att ja ska röra honom eller dylikt
jag har haft mina sen siste oktober och har samma problem men har börjat bli bättre. det jag gör är att jag låter dom ligga i min tröja, min ena tjej sitter gärna mellan tuttarna och den andra i min luva.
När jag har dom ute så klappar jag mycket på dom så dom vänjer sig och båda två brukar börja knastra lite belåtet då. :)
I buren låter jag handen ligga så dom nosar på mig och ibland tar dom ett litet tjuvnyp, inte hårt dock. Så som det skrivits innan är att ge dom lite tid :)
Jag ser dagarna komma och sen springer dom förbi.
Http://lizzplace.com |
/ Lizette