(O) Virus 1,5 år ensamråtta
Jag fick precis ett hemskt besked att min ena katt är sjuk i vingelsjukan, så han kommer behöva massvis med omsorg och vård innan han tillslut måste somna in. Jag har bara två råttor kvar, den ena har jag hittat ett hem åt, men Virus som blir kvar måste hitta hem då jag måste lägga energin på min älskade Leffe 😢
Födelsedatum - 22/6-12
Färg, teckning o hårlag - Black american berkshire, slät, toppörad
Kön - Hane
Kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) 15/15
Faderns namn, födelsedatum, vikt Pelle, vet ej, vet ej
Moderns namn, födelsedatum, vikt Never let me go, vet ej, vet ej
Syfte med parningen el om det är omplacering, anledning Vad det exakta syftet med kullen är vet jag inte då det inte är min egen, men han omplaceras av anledningen som står överst.
Omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc Virus är jättesnäll mot människor men är egotrippad och snor mat från andra och kan visa dominanta tendenser. Har testat att föra ihop honom med andra råttor i hans ålder, yngre och äldre men det har inte gått. Det jag önskar är att han får vara ensamråtta, vilket han under en period fick vara och blev deppig av så detta är hans sista chans kan man säga. Jag har pratat med uppfödaren och hon tycker han kanske ska gå vidare, men eftersom jag fick sjukdomsbeskedet med katten så orkar jag bara inte göra det själv. Jag önskar att han får en sista tid med någon som kanske kan vara med honom 24/7 nästan eller orkar köra en lång och komplicerad intro med honom med någon annan. Stamtavla ingår.
Pris Jag tar ingenting för honom, men kan sälja snygg svart praktisk bur med tillbehör för symboliska 300 (flera hyllplan, vattenflaska, skålar, hängmattor (en hel påse), flera rör, en sputnik, en toalåda mm)
Ort där råttan/råttorna finns Västerort, Stockholm. Kan leverera omnejd men transport utanför sthlm får vi hjälpas åt i bästa mån.
Telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus) 0704 88 68 69 (svarar endast på sms då jag inte svarar på okända nummer som ringer) eller PM här.
Det bör tilläggas att han nyser en del trots försök till att bota det, men annars frisk.
Nu har han hittat ett hem :)