En råtta har dött hjälp!
Jag har 2 råttor just nu men hade 3. En råtta dog igår. Ska jag visa den döda råttan för mina andra 2 råttor och ska jag köpa en eller 2 nya råttor för mina råttor är just nu jätte ledsna. SNÄLLA HJÄLP 😕
Om dina råttor bodde tillsammans så känner de redan till bortgången av din råtta. Du behöver inte visa upp deras döda kamrat.
Om du skall skaffa två (eller en )nya råttor så skall du göra detta ENDAST för att du vill ha två råttor till. Känner du att du orkar med fler djur just nu?
Anledningen till införskaffandet av nya djur måste vara av eget intresse, om man skaffar djur på grund av att man tror att djuren man rerdan äger vill det så kan det bli fel.
Du verkar vara en omtänksam person som bryr dig mycket om dina djur. Det är fina egenskaper du har. Råttor hanterar känslor annorlunda än människor, och bäst mår dina djur när du mår bra.
Lycka till!!
Okej tack för svaret❤️
Förtydligande: dåligt samvete över djuren du redan har är INGEN anledning till att skaffa fler djur.
Ha det så mysigt med djuren du har kvar.
Jag brukar låta mina hälsa på den döda råttan. Men det gör du som du tycker är bekvämt. Det gör inget om dom är ledsna ett tag. Det hör till.. Dm är flockdjur och kommer självklart att sakna en flockmedlem. Att skaffa en ny råtta är inte akut när ingen blivit helt ensam.
Beklagar. :(
Om du planerar att fortsätta hålla igång råtteriet, så kan det vara läge att leta efter bebisar, ja. Kan ju ta hemskt lång tid, speciellt om man är ute efter någon speciell typ, inom ett visst geografiskt område etc. Men naturligtvis bara om du känner för det, dina nuvarande råttor lider inte av att vara två :) Hur gamla är de?
De är födda sista April förra året.