Råttor iFokus

Råttor

Etikett: tävlingar-quiz-undersökningar
Läst 433 ggr
Zakaraa
0

Hjälp med månadens råtta!

Nu är det dags för en ny Månadens råtta men det är ju alltid roligt att ha olika teman men nu är frågan, vad vill du som medlem ha för teman under årets lopp?

Var med och gör skillnad för tävlingen.
Desto fler som svarar desto snabbare kan Januaris tävling dra igång så släng ut alla idéer ni har som ni tror skulle vara roligt att ha som teman för 2014 års Månadens råttor!

Under 2013 hölls färgteman genom alla månader förutom december, vill ni kanske fortsätta på detta tema, en färg/månad? Eller har ni något annat superbra tema ni vill ha med?

Bomba med förslag och hjälp till att skapa ett roligt tävlingsår!

/Tävlingsansvarig

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Fjordell
3

Jag tyckte det var roligast med liknande teman som det var för 2012, typ mys/gos, badande, mat, lycklig, höst, värme, sommar, vår… ja men du förstår. Känns som att fler har chansen att vara med och delta, till skillnad mot om det kretsar kring färger :)

Zakaraa
0

#1 Tack för förslag! Väldigt bra, det ska jag ha i åtanke!
Dock kunde ju alla bidra i färger också då det inte handlade om Råttans färg :)

Fjordell
0

#2 Nä jag vet, men inte alla som har tillgång till alla färger hemma, typ rosa, orange osv. Många har ju även turen att kunna redigera bilderna lite, så de passar bättre till vissa teman… men nja, jag har upplevt att det varit få bidrag överlag 2013, och jag kan själv medge att jag inte orkat anstränga mig med att bidra, då det var många färger som blev lite kluriga för mig.😃

Zakaraa
0

#3 Nä förstår det.
Haha att du inte orkade anstränga dig och ändå tog hem två av 10 segrar ;) Inte dåligt, haha :)

Fjordell
0

#4 Ja men just det, gul och rosa. Men det var nog de enda jag deltog i också😃 Hade lätt deltagit i alla om jag bara haft möjlighet. Sedan var det nångång jag var för sent ute också, vill jag minnas. Men ja, jag tyckte hur som helst att det var roligare med teman där råttorna ska göra något speciellt, samt lite årstidsmatchande teman. Finns säkert många fler roliga teman!

Zakaraa
0

#5 Jag tror jag vet januaris tema nu tack vare dina svar.
Vad säger du om Nyårs tema? För förutsägbart?

Gahich
1

En tanke är att tänka en månad framåt varje månad när du väljer teman. Om du nu har nyår som tema till januariråttan, så visas ju den här på rif under februari, blir liksom lite efter.

Vår "julråtta" visas ju under januari när julen redan är över och snart slängs ut 🙂

Zakaraa
0

#78 Dock så är ju tävlingen för månaden som pågår. Det blir ju lite konstigt om man tar ex. Alla hjärtans dag-tema under januari bara för att det ska visas under februari. Så kan ju jag känna kring det.

Fridborg
0

Även om det är färgtema och det kan vara svårt att hitta en bild med den färgen kan det va lika svårt att hitta nåt med tema "sommar" om man inte har såna bilder ;) Var jättesvårt att göra alla glada när jag var tävlingsnsvarig…

Zakaraa
0

#9 Men att ha "sommar"-tema under sommarmånaderna kan ju omöjligt vara svårt att fota?

Fridborg
0

Ptja, alla tar inte ut sina råttor, inte ens på sommaren :/ Då är det väl inte svårt att slänga fram en tröja/tygbit/whatever till färgtema året runt?

Mapel
1

Jag håller med om att det inte borde vara färgtema, tycker det är roligare med andra sorts tema som typ, klättraren, mystott, matvraket, tänkaren, sömntutan är några förslag. Nått annat kan vara typ tema kroppsdelar, typ svans, tass, morrhår mm där just dessa kroppdelar ska finnas med på bilden på något sätt.  Tänker även lite som #7 tycker också att det är lite konstigt att ha ett tema som visas månaden efter, som nu med jultemat. Men man kan ju kanske anpassa. Eftersom att jul är en hel månad så är det bättre med en julbild som är uppe under december, men är det bara en dag, som alla hjärtans dag kan man kanske visa det efter då det inte är lika kopplat till en hel månad…. Men det är vad jag tycker bara :P

Zakaraa
0

#11 Man behöver ju inte ta Ut råttan för att få en riktigt fin sommarbild :)
De flesta har ju krukväxter inne, med sommarens fina växter kan även en lägenhets boende få otroligt vackra bilder :)