Bur&Råttisar sökes i västerbottenslän
Behöver nu lite hjälp med att hitta en bur och uppfödare i västerbotten då jag gärna inte går till djuraffären. Har länge nu planerat att köpa råttor igen men har ingen aning om vart jag ska börja.. har kollat in lite på blocket, men utan resultat. ni kan väl skriva vart ni har köpt era råttisar, och om ni känner till någon bra och seriös uppfödare i umeå/västerbotten så skriv gärna in det också 🙂
Jag bor i Umeå och mina råttor har nu gått bort och jag kan inte skaffa nya. Jag har en stor REN fågelbur som jag inte behöver längre.
Jag har haft råttor i den.
Angående seriös uppfödare i Umeåområdet så känner jag inte till någon bra. Forslundagymnasiet föder upp råttor men de är inte så noggranna att jag kan rekomendera deras råttor. Sockerråttan i Malå är seriös, jag vet inte om hon har ungar just nu.
Vad kul! du har ingen bild som du skulle kunna lägga ut?
Har kollat in den uppfödningen och, nej hon verkar inte ha planerat några kullar nu
http://www.zooplus.se/shop/83864/83919/83920/voljarer/305724
En sån bur är det.
Den är fullt brukbar men med två skador i takets fästen.
Jag brukade öppna hela nedre långsidan när jag hanterade råttorna
Sockerråttan finns i Malå och man kan alltid fixa transport, jag tror det är lite bullar på bakning nu men jag vet inte helt säkert?
#4 Har du ringt henne (sockerråttan)?
Hon är jättetrevlig i telefon och IRL men inte lika bra på att uppdatera hemsidan.
Buren var jättefin men följer benen med? och hur mycket skulle du vela ha för den?
#7 då ska jag defenitivt göra det 🙂
Allt följer med, Du har fått PM av mig.
Så kan vi diskutera allt där.
Hur går det? hittat nå råttisar ännu? :)
Rebellions rattery och Frostens råttor finns i närheten av dig. Jag bor en bit utanför Umeå, har inga råttor från någon av dom ännu, men jag har kontakt med uppfödaren bakom Rebellions och har träffat hennes råttor, och planerar att köpa en unge av henne till våren😍
Hittills så går det bara bra!🙂 har som sagt kontaktat Sockerråttan som sa att det är planerade kullar nu i januari, ska bli så kul! har också lyckats hitta lite råttsaker i en av djuraffärerna här i stan.
Gott nytt år på er!😃