Råttor iFokus

Råttor

Etikett: annonsering
Läst 1328 ggr
Temalie
0

(O) Brådskande omplacering av två råttsystrar.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag måste tyvärr omplacera mina två älskade råttsystrar som är ca 1 år då min lillebror blivit väldigt allergisk mot dem.

De är två helt underbara råttor som jag kommer att sakna av hela mitt hjärta. De älskar att se vad man håller på med och att klättra runt på en och de tuggar mycket sällan inte på saker när de är utanför buren, så länge som det inte är mat, och de har aldrig kissat eller bajsat utanför buren.

För det mesta hoppar de upp i handen på en när man sträcker fram den och är inte svåra att fånga. De kommer gärna ut ur buren för att klättra och springer runt i rummet och de behöver en burlucka som är svår att öppna då de snabbt listar ut hur man gör.

Jag har tränat dem lite och båda gör framsteg så med lite tid och ansträngning skulle de kunna lära sig mycket.

För ett tag sedan försökte jag introducera dem till en råtta som jag hade de. Imiq och Elokin uppvisade ett gott beteende så det skulle nog inte vara något problem att introducera dem till andra råttor.

Namn: Elokin (En inuitisk gudinna, betyder "snöfågel")

Födelsedatum: November 2012

Färg/Teckning/Hårlag: Husky roan, toppörad, släthårig.

Vikt: Vet ej, men hon är en aningen tjock.

Kön: Hona

Personlighet: Elokin är väldigt lugn och lätthanterlig, slappnar av när man bär henne och har aldrig bitits. Hon är nyfiken och inte särskilt lättskrämd men heller inte särskilt äventyrlig så hon tar sig ej upp på svåråtkomliga platser men hon gillar att  titta runt och utforska.

Hon tycker om att boa och riva sönder papper och är väldigt förtjust i mat, kan vara lite klumpig.

Hon gillar att klättra runt på en och krypa in i stora fickor och under tröjan, hon är väldigt snäll, underbar och kommer ofta fram till en när hon är ute i rummet för att se vad man gör.

Hälsa: Elokin blir hyfsat ofta förkyld men det brukar gå över fort och systern blir sällan smittat. Hon brukar inte nysa men har ibland massa porfyrin runt ena eller båda ögonen men för det mesta brukar det bara vara lite rosa då hon inte får bort allting.

Namn: Imiq (inuktitut, betyder "vatten")

Födelsedatum: November 2012

Vikt: Vet ej, normalform efter vad jag kan bedöma.

Färg/Teckning/Hårlag: Agouti, toppörad, släthårig.

Kön: Hona

Personlighet: Imiq är mer äventyrlig och piggare än sin syster, hon lyckas hitta vägen till platser dit man inte trodde att hon kunde komma och hennes syster följer ofta efter sedan.

Hon kan vara lite nervös och lättskrämd vid hastiga rörelser och ljud men hon är snäll och gillar att sitta på ens axel när man går runt i resten av lägenheten, hon är väldigt nyfiken av sig men har inte särskilt mycket tålamod för att sitta still och kela någon längre stund.

Hon bits bara varnande (inte så att det gör ont) om man råkar skrämma henne när man lyfter upp henne fast det gör hon inte särskilt ofta.

Hon tycker om att komma fram och se vad man håller på med och är väldigt intresserad av allt man håller i händerna. 

Hon är en väldigt trevlig råtta och även om hon kan vara lite nervös ibland, vilket varierar från dag till dag, men för det mesta är hon snäll och nyfiken och klättrar runt på en.

Kullstorlek vid födsel och avvänjning: Vet ej.

Faderns namn/Födelsedatum/Vikt: Jag vet endast att han var stor, dumboörad, väldigt lugn och snäll.

Moderns namn/Födelsedatum/Vikt: Vet ej.

Syfte med omplaceringen: Min lillebror har blivit väldigt allergisk och därför kan jag tyvärr ej ha kvar dem.

Pris: Symbolisk summa men det viktigaste är att de får ett bra hem.

Ort där råttorna finns: Stockholm.

Epost: saralie97@hotmail.com

Tillägg: Jag vill att de säljs tillsammans. Bur och tillbehör medföljer ej.

Om du är intresserad vill jag höra om hur de kommer bo, vad de kommer äta och om de kommer att få springa ute och i sådana fall hur ofta och länge?

Även om omplaceringen är brådskande så är jag mån om att de får ett bra hem.

Mvh Saralie

ratuoi
0

Finns de kvar?

Medarbetare på Social fobi iFokus

kundvagnsgnu
0

Åh vilka finingar! Om transport till Växjö kan ordnas skulle jag kunna vara spekulant.

Temalie
0

Ja, de finns kvar :) Jag har tyvärr inte möjlighet att transportera råttorna utanför Stockholm då vi ej har bil eller känner någon som ska den vägen :/

ratuoi
0

Jag är intresserad! Har 3 honor här hemma som skulle tycka det vore jättekul med fler kompisar. 

Vart i Stockholm finns ni? Jag skulle kunna komma och hämta dem hos dig :)

Medarbetare på Social fobi iFokus

Temalie
0

Va kul! De skulle nog uppskatta att få komma till en större flock (om man nu kan kalla två för en flock) :) Jag bor i Farsta och är ledig så gott som hela lovet :)

Temalie
0

Råttorna finns fortfarande kvar om någon är intresserad.

Temalie
0

Då min lillebror har stora problem med andningen pga allergin kan jag även sälja med buren som är 87x50x80 cm och laglig för upp till 6 st råttor. Alla tillbehör medföljer, en transportbur, några liter alspån som räcker till 1-2 burstädningar och ca en halv påse Toa-lätt. Allt det för 500 kr, nypriset var över 1000 kr. Jag har även ca 10 kg rat complete, råttmat, som kostade 650 kr nytt men jag säljer det för 300. PMa eller mejla mig för mer information. Mvh Saralie

Temalie
0

Är det verkligen ingen som är intresserad? :(

Janina 2
0

Kanske… Pm-ar dig.

Temalie
0

Putt

Temalie
0

Jag har nu hittat en köpare och tråden kan låsas.

wintermynta
0

Låser tråden på begäran av TS.

Inlägget är låst för nya kommentarer