Råttor iFokus

Råttor

Etikettbilder-videor
Läst 3468 ggr
ratpinata
5

Pip från buren *BEBISAR*

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag skulle till jobbet imorse runt 6 så hörde jag lite pip från buren. Gick fram och tittade och där låg det små korvar, mysisar. Så efterlängtade. Dom ser ut att bli black vissa av dom jag såg. Så idag vill jag inte vara på jobbet, så mannen får kolla till dom ibland. :) älskade råttor! (ingen sälj tråd, lär bli om en vecka) Här kommer jag att lägga upp bilder och följa upp kullen. Lär komma mer bilder i eftermiddag på dom små. Men ska låta dom vara lite i fred. Bara kolla upp så dom har mjölk i magen och se så alla lever etc.

ratpinata
0

Oj bilden blev åt fel håll. Knepigt!

Cahira
0

Grattis! :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Blodfot
0

gud vad söta!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

ratpinata
0

Dom är helt underbara! :)

ratpinata
8

Kanske 12 h gamla. Det vart 13 ungar vad jag har räknat till just nu och alla verkar ha mjölkrand men ska kolla nogare om en liten stund. Just nu sitter hon över dom och bäddar ner dom med toapapper :) haha mysisar!

AliciaRing
0

#5 Gud vad söta!! Grattis! :))

Stig Elvis Rufus Långsvansar <3

Emmieline
0

grattis till marsipanerna=)

Sannki
0

Mjölkrand?

För en som är ny på detta… är det där ljusa man ser på magen?

Är det ett tecken på att de har diat?

Kalli
0

#8: Alla rätt. :) Det är mjölken man ser som det ljusa på magen vilket betyder att de har kunnat/fått dia. :)

ratpinata
0

Tack så jätte mycket. :) är så glad över alla mina tretton plus mamman Ninnis. Precis, mjölkrand på alla nu i alla fall. En som är jätte liten så vi får se hur den klarar sig. En liten tjockis hänger kvar och tuttar när mamma går iväg så h*n fann jag bakom hennes matskål. Haha lite små kall var h*n så jag värmde den några sekunder i handen så la jag den med dom . Hon är en super bra mamma. Ska nog göra iordning en liten låda till dom så dom inte åker snålskjuts.

kolpa
0

Åh gratulerar så roligt :)

ratpinata
0

Tack, lyckan är på topp :) Mamman är chocolate med teckning irish, dumbo örad. Hon har blivit lite rostad med tiden. Men en riktig fin liten tös. Pappan är black hooded, toppörad! Charmnissen själv. ;)

ratpinata
1

En dag gamla

ratpinata
1

Dag 1

AliciaRing
0

Åhh vad söta pluttar! :)

Stig Elvis Rufus Långsvansar <3

[pkml]
4

Ååh vad mys, har en kull på 17 bebisar hemma, 7 hanar 10 honor! De är bara super mysigt att höra de små i buren, mina är en vecka gamla idag!

ratpinata
1

Oh vilka mysisar. Man blir ju överlycklig varje gång man ser dom små grisarna. :) Helsåld!

Jiqsaw
1

#16 Hur är det med den andra ungen från vänsters mage?😐 Den ser enormt uppblåst ut, eller ser det bara ut så på bild?

Bullerbytjejen
0

#16 Ja jag tyckte med det såg underligt ut, men det ser ut som att den ligger på höften? Att det e den som står upp så mycket.

[pkml]
1

#15 #16 Ligger bara lite tokigt, halvt snedvriden :)

ratpinata
0

3 dagar! Haha jag får inte nog av dom. Sötnosar alltså!

ratpinata
0

En jag tror är en tjej. Håller fortfarande på att lära mig att se skillnaden. Det är bara att hejja på!

ratpinata
0

Mina små tjockisar är nu 5 dagar gamla. Om jag har sett rätt så är det 7 killar och 6 tjejer!! Dom ser mörka ut hela högen men det får vi se om några dagar. :) Dumbosar har jag sätt till i alla fall. (denna bild togs igår, på några av dom. Vad tror ni det blir för färger? Om det ens blir någon hooded (som pappa)

[rinrats]
0

#23. Ingen hodded där inte, de ser alla helfärgade ut. Men supersöta är dom 😍

[Nelley]
0

Uppdatera!:D

Charlott_
1

Tass 😃

ratpinata
0

En av mina små tjejer. Alla småttingar mår bra och mamma sköter om dom så bra. Imorgon tar jag nya bilder för då blir mina småttingar 6 dagar. Så då blir det mer updates! Hoppas på någon mönstring på dom, just nu ser alla ut att blir små brunisar. Men dumbosar finns bland dom. FRÅGA!! Honan (mamman) är irish och pappan är hooded, kan ungarna bli aubk eller eubk då? Har inte riktigt kollat upp det.

ratpinata
0

Jag var lite korkad och räknade fel med en dag, så idag är dom en vecka. Här är en liten del av gruppen. :) det ser absolut ut att bli aubk :)

ratpinata
1

Ytligare några till :)

Brooberg
0

Oj va dom växer dom små sötnosarna! :)

ratpinata
0

Haha ja visst :) super gosiga. Typ snuttar på fingrarna ibland ;)

ratpinata
1

Pappa :) Min Puss gurka som blir fööör mycket ibland då han älskar att vara i ansiktet på en hela tiden och sniffa och pussas! Sötgubbe Vart väldigt förvånad att ingen blev hooded dock eftersom hans teckning är väldigt skarp. Men aubk blir det så vitt blir det på några av dom. ;) Kommer lägga upp en säljtråd när dom öppnar ögonen och så.

Kalli
0

Förlåt, det är inte meningen att märka ord med blev osäker på om du med aubk menade eubk alltså european berkshire eller ambk alltså american berkshire? :) Jätte söta är de såklart oavsett, gissar att det kan bli svårt att hålla isär dem. :)

Tjeja
0

Australian berkshire kanske?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

ratpinata
1

Haha men oj. Snacka om att vara ute och cykla. Alla bebisar har magteckningar. Ambk och eubk vad jag kan se! Lägger ut mer bilder. Nu har all Bebisfjun vuxit ut, söta små älsklingar. Här är en ny bild från nyss. Vet någon vad det är för lite prick mellan ögat och örat är för något?

ratpinata
1

Killarna, 7 stycken!

ratpinata
0

Tjejorna, 6 stycken

Quihnn
0

Så fina :D

Stop climate change, before it changes you

ÖrjanLax
2

Hur pass skarp pappans hood är har ingenting att göra med om bebisarna ärver det eller inte (såg att du blev förvånad att ingen bebis blev hooded trots hans skarpa hood). Han kunde ha "världens fulaste" hood eller "världens finaste enligt standard". Det är generna bakom både mamman och pappan som avgör! Och man då vill ha koll redan innan bebisar föds på vad det kommer bli måste man veta en hel del om bla recessiva och dominanta gener och dessutom ha tillgång till historik bakom föräldrarna :)

God jul!

ratpinata
2

Jag hade förväntat mig blackisar. Men vart förvånad över att ingen vart hooded. Vet att mamman till hanen vad agouti hooded men jag vet också att det är släktingar bakom Honan som är eubk och inte hooded. Jag är inte besviken på det utan hade hoppats på hooded men så vart inte fallet. Gör inget för mig. Jag försöker lära mig mer om gener och allt möjligt. :) Men god jul på dig. :)

ratpinata
0

Inom loppet av tre dagar fyller småttingarna 14 dagar. Och jäklar vad dom växer. Och som jag trodde så är det 6 brudar och 7 killar. Just nu börjar dom krypa omkring, krälar är kanske en bättre förklaring…. Eller hälften hälften! (bilden är på tjejerna)

ratpinata
0

Killarna menar jag!!

ratpinata
1

Här är mina små tjejer! :)

Elinisa
0

När kommer bebis-magbilderna?! ;-D

ratpinata
1

Jag ska försöka ta bilder idag tänkte jag! Om det är teckningen på magarna du menade? :) Kommer upp ikväll!

ratpinata
1

Tjeja nr 1

ratpinata
1

Tjeja nr 2

ratpinata
1

Tjeja 3 (jävla svårt när allt ser lika ut ovanifrån) Bilderna är med mobilen drf dålig kvalité :)

ratpinata
1

Tjej nr 4

ratpinata
1

Tjej nr 5

ratpinata
1

Sist men inte minst tjej nummer 6. (killarna kommer imorgon)

ratpinata
1

Tjejerna har väldigt mke liknade teckningar på magen med mycket vitt o inte så fläckigt. Medans killarna har väldigt varierande på magen. Här är en av killarna, han som alltid visar upp sig och springer o sniffar. Super söta o drar sig till en fast dom inte ser nått än. Dom har börjat reagera på ljud med då dom hoppade till när ljudet från telefonblixten lät. Haha

Elinisa
1

#45: Vill bara se små gulliga bebismagar, oavsett om de är tecknade eller inte. Foton på råttmagar är som nåtslags rättså ofarligt knark! :-)

ratpinata
2

haha okej, dom är små och super söta dom små magarna:)

Charlott_
0

Så vackra så liv! :D

Minns när jag fick en kull, saknar dom små korvarna! Haha

ratpinata
0

Dom är så otroligt mysiga. :)
Förstår dig verkligen !!

Charlott_
1

#56 Hoppas allt går bra! :P

ratpinata
1

Ögonen på dom flesta har öppnats idag, och vissa är det bara en lite glipa på. Så underbart söta:)