Critter Nation elr RSD?
Hej! :)
Jag har blivit väldigt sugen på att beställa en Critter Nation men det verkar som den enda sidan som man kan beställa ifrån är en polsk? Det får mig att undra om det verkligen är säkert och hur man ska gå till väga? Jag kan ingen polska direkt! 😃
någon här som har köpt/beställt en CN och kan ge mig lite råd?
annars är ju en Savic Royal Suite 95 Double mitt andra val, men skälen till att jag hellre vill ha en CN är galleravståndet, den mycket lättare monteringen, färgen och att den ska vara lite bättre helt enkelt?
eller ska man satsa på en RSD ändå?
Tacksam för svar!
Vet att någon här inne köpte en Critter från polska sidan så sök via sökfunktionen bör du få upp den tråden.
Galleravståndet ska dock vara densamma, skillnaden med gallret är att Critter har vågräta galler hela vägen medan RS har lodräta på kortsidorna.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Jag har köpt en critter nation från den polska sidan, gick superbra! All kontakt och beställningen gjordes via mejl så du får helt enkelt mejla dom så hjälper dom dig. #1 jag har för mig att det ska vara mindre galleravstånd på cn? Det va mycke prat om att man kunde använda den till bebisar/kullar just därför
#2 Jag hade aldrig problem med RS och bebisar :O Det var ju väldigt litet mått även på RS, det här är första gången jag hör om att galleravstånden ska vara olika faktiskt. Kan tänka mig att Crittern i så fall har Väldigt litet (För litet) avstånd om det är mindre än RS:en så känns konstigt att det skulle vara mindre :O
Ja, skulle jag ha möjlighet att välja fritt, så definitivt Critter Nation! Det är en av mina absoluta drömburar. Vertikalt galler, enklare ihopsättning än RSD, neutral färg, samt (om det stämmer?) finns fler extra burdelar/-tillbehör att beställa än vad RSD har(?) Har hört folk som haft problem med rost på sin RSD. Vet inte om det är bättre med den saken när det gäller CN, -eller om det är så att man bara hört mindre om ev rost på CN, helt enkelt för att det finns fler personer här som har RSD än CN..?
#3 kanske inte är mindre, jag har ingen fakta på de. men har för mig att folk pratat om de:) för litet är det iaf inte.
#4 ja enklare ihopsättning är det definitivt! satte ihop min cn helt själv, vilket jag inte kunde med rs:n jag hade innan. Och det ska som du säger finnas fler tillbehör till cn, de enda tillbehör jag har är dock bara överdrag till ramperna :)
Absolut har man valet så ska man absolut köra på Crittern. Den har som nämnt extra delar man kan köpa till som Inte finns till RS.
En edtra burdel, stänkskydd osv osv, det finns otroligt mycket med tillbehör till Crittern.
Jag själv har ju RS här hemma och ska just beställa en till.
Critter nation verkar ju i stort sett vara väldigt lik RS. Tillbehör kan ju iofs vara bra för dom som tycker att det behövs. Jag tycker mycket om dom stora dörrarna.
Vet inte skillnaden på mellanrummen på gallret på CN och RS men jag kan ju säga rakt av att en 5 veckors bebis skulle ha rejält svårt att tränga sig igenom om den inte vore väldigt liten.
Jag föredrar nog att hålla mig till Royal Suite då den är enkel att beställa, billig frakt och faktiskt relativt enkel att sätta ihop (enligt mig då). Dock väger den en del :P Men det är en robust bur och jag älskar att jag bara kan ta ut ett plan i taget och rengöra :)
Besök gärna Wamrats uppfödning på FB!
Tack för alla svar! :)
efter lite mer betänkande så blir det nog en Critter Nation. den är ändå inte så mycket dyrare i pris när man beställer den från den polska hemsidan så…(har mejlat dem och det verkar vara väldigt bra service från företaget o trevliga dessutom)
och jag gillar att det är vågräta galler på CN blir lite lättare att inreda då. och den neutrala färgen passar bättre in i min lägenhet 😉
får se väl se när jag får hem den om den är lätt att montera ihop eller ej dock.
Men ojdå!; "inget vertikalt galler" skulle det ju stå där i inlägg #4!