Råttor iFokus

Råttor

Etikettbilder-videor
Läst 867 ggr
Moon_light_shadow
0

vill gärna se

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hejsan ja skulle gärna vilja se babisar när dom e sisodär 3-5 veckor hur man ser skilnaden mellan flickor och pojkar när dom e så små..

tack i förhand

Allamej
0

när dom är 3-5 veckor så syns det tydligt :) Har dom en överdimensionerad pung så är dom pojkar om inte… flickor. :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Ninja
0

Ett vant öga kan se redan när de är praktiskt taget nyfödda.. :) Här kan du läsa om könsbestämning på råttor.

Soulonfire
0

Bra länk Ninja,inte så svårt att könsbestämma dom dåGlad verkar tämligen lätt, ungefär som när man får valpar eller kattungar, tycker jag iafRäcka ut tungan

Daydreams
0

Tyckte det var rätt svårt att könsbestämma första dagarna. Sen började honorna få bröstvårtor då gick det lättare. Men när pungen kom så var det ju piece of cakeFlört

Soulonfire
0

#4 ja, den är väl svår att missaFlörthehe

Moon_light_shadow
0

tack ^^ då var det inte så svårt då :-) ska få ta över en uppfödding av en erfarnaren uppdöddare ska få henns avels hona och hane ikväll ..

Ninja
0

Har hon bara en avelshona och hane? Honan låter ju redan "använd", hur många kullar har hon tagit på henne?

Passar på att tipsa om en bra sida, men du kanske har läst den redan. http://www.r-at.net/avel/

Nutiz
0

Men ska du verkligen föda upp om du inte vet hur man skiljer på hona och hane? Fundersam

Moon_light_shadow
0

jag  vet skilnaden men ville bara försäkra mig ^^

perlir8
0

får jag bara fråga en liten sak? varför skriver folk hela tiden *putt*???? och varför just det konstiga ordet?

Daydreams
0

#10 de gör så för att dom vill att ämnet ska hamna högt upp på forumlistan igen, "puttar upp den"

Absinthe
0

#10 hamnar tråden långt bak är det pga att ingen skriver.. skriver man *putt* i sen ege tråd puttar man upp den så den får uppmärksamhet igen.. ^^,

Moon_light_shadow
0

detta e min nyaste hona hon e ca 2 år gammal och heter snowhite or snowy som hon kallas

Ninja
0

#13 Jättefin, men henne ska du väl inte avla på?

Moon_light_shadow
0

hon e avels hona, och har fått många fina ungar men nej ja tror inte det((på bilden e hanen))

Girlie
0

Ju äldre honan är desto större är risken för komplikationer därför ska man inte para en hona som överstigit 15 månaders ålder. Hon är alltså på tok för gammal för att ha ungar några fler gånger.

JagHeterSwea
0

Jag könsbestämmer dom första dagen x)

Sunmaid
0

Får man ta upp ungarna när dom är precis nyfödda?