Råttor iFokus

Råttor

Etikettburen-boende-inredning
Läst 2520 ggr
lizzplace
0

vad använder ni?

Ja vad använder ni för att hänga upp hängmattor till exempel? Jag har sytt två själv. Varav den ena är upphängd med tyget som hängmattan är gjord i och den andra i vanliga band. Mitt problem är att mina härliga damer var och varannan dag biter sönder minst en sida på nån av dom så jag får sy dit en ny igen. Finns det något man kan göra för det börjar bli ganska tröttsamt att dom biter sönder hängmattorna.

Jag ser dagarna komma och sen springer dom förbi.
Http://lizzplace.com |
/ Lizette

Zolah
0

vissa använder gem, köttkrokar, duschdraperi ringar, eller uhh… clip on krokar? vet inte vad dom heter igentligen men det ör samma som kommer med i köpta hängmatts paket

ÖrjanLax
0

Jag använder gem. Det låter dom bli. :)

lizzplace
0

#1 & #2 Tack, jag får testa. Ska se om jag reder ut det med gem haha :)

/ Lizette

Garm
0

Jag använde först såna där knäppknappar i tyget, men de var ju tyggnagare, så det blev inte så bra. Sen bytte jag till öljetter (eller rent av bara hål) och krokade fast hängmattorna med hjälpa av helt vanliga s-krokar man kan köpa på ikea.

elut
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dessa använder jag, 18 stcken för 49:- på toys R us
Bild tagen från google.

[melinih]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag använder S-krokar från Harald Nyborg :)

Elinisa
0

Öljetter& duschdraperiringar från Åhlens.

[pkml]
0

Jag använder nyckelringar! Super lätt! Mina hängmattor är handukar från jysk 30x20 cm 6 kr styck sen 4 nyckelringar i varje hörn och det är klart! Finns ingen risk för fall risk pga öppnigar i ringarna! Ett bra och billigt tips! Dom älskar dom!

[kerstinthemilklover]
0

Jag använder också S-krokar.
Angående GEM:
Min råttas bror råkade ut för en gemolycka som skadade ögat och ledde till en förtidig död. Så gem har jag aldrig vågat använda.

Cederin
0

Jag gör egna krokar i tjock ståltråd och fäster i kanterna på mina hängmattor. :)

Medarbetare på Naglar och Hår

[Iyen]
0

Buntband

zickan
0

Kör bara på karbin hakar och S krokar från ikea. Finns på köksavdelningen. Säljes i typ 10 pack för 10kr. Metall och lätt tvättade. Snabbt av och på med dom

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

lizzplace
0

Tack för alla tips. ska kolla i genom allt och se vad som blir bäst :)

/ Lizette

ylva00
0

buntband och säkerhetsnålar 😛

Instagram @enzo.bordercollie & @mydoodl3s puss o Kram