TIPS:JULKLAPPAR TILL VÅRA RÅTTOR :)
Nu i veckan har jag vart ute och letat på julklappar till råttorna.
Har köpt en matskål till dem i färgerna rött och vitt som det står God jul på bara för att råttorna måste få sin "Jul frukost" i något vart annars ska gröten ligga i? Haha.. :D
Resten av julklapparna består av: Mandlar, torkade bananer och en "Kaka" som är till smådjur som innehåller jordgubbar.
En julstrumpa som jag sytt i röd och vit randigt tyg som det ska ha sina morgon julklappar i. :)
En myspåse som jag sytt i rutit tyg, rött/vitt som dem ska få ligga i på julatons kvällen. :)
Tre små tablettaskar med knäckebröd, nötter m.m. i.
Och självklart så köpte jag lite jul pyssel som jag ska använda till råttornas fotoalbum som jag håller på att pyssla med.
Det är klistermärken som liknar snöflingor m.m. :)
Är nästan färdig med Jul handlandet för både råttor och släkt. :D
Tycker om att handla julklappar till folk
(Spännande att se vad dem tycker om julens alla klappar)
:)
KOM MED LITE FÖRSLAG NU ALLA!
SÅ VI KAN HJÄLPA VARANDRA MED LITE TIPS. :D
Trevlighelg föresten alla Råttälskare! :*
Stig Elvis Rufus Långsvansar <3
Vilken härlig tråd, tass!
don't let anyone destroy your happiness 
:)
Sj skickade jag efter en rosa/lila sputnik,
en ny matskål i keramik i färgerna vitt och orange,
en ny klätterpinne i bomull i blått och en hängmatta delux i leopard😂
Deras bur har dåligt med inredning så kände att det behövdes lite nytt.
Önskar bara att lilla Bumbi kunde komma överens med Nero så hon oxå kunde få flytta in i stora buren men så fort hon ser honom skriker hon å sen går hon på strupen på honom.
Men men, det var iaf va de ska få. har inte kommit på va Bumbi ska få bara
"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"
tass!
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
Tittar in här och informerar att om ni letar inredning för era råttor inför julen så syr jag upp på beställning! Hammockar, hyddor, hängmattor, kuber, myspåsar.. you name it! :)
Checka in min facebooksida: https://www.facebook.com/pages/Fleecedreams/156752164494170?fref=ts
Jag har en hemsida också men den är under uppbyggnad! Så ta gärna en titt på facebook-sidan och hör av er om ni vill ha något uppsytt så fixar jag det! :) Mycket av det som syns på bilden är dock för marsvin men det finns nån enstaka bild på hur en trevåningshammock ser ut! Skickar gärna bilder om ni är nyfikna på nån speciell produkt!
//Lisette
Jag har precis köpt en ny, stor transportbur till flickorna som jag vet att de kommer bli mycket glada åt. Sedan har även jag sytt hängmatta och hängtunnel i rött och vitt. Tänkte även ge dem lite olika gnagpinnar.
ja har köpt en grön sputnick och 1 "stumpa" med leksaer för katt till pojkarna och lite godis=)
Vad roligt! :) Alla våra rådisar kommer ha en bra jul låter det som :)
Får jag fråga vart du köpte matskålen? #8
Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3
Stickar en hängmatta till mina pojkar. Valt ett lite lurvigare garn så blir den mysig och go
#9 Finns jul skålar på Rusta, öob och mat affärer
tack
Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3
#10 vad mysigt :)
putt
Nu har jag hittat två julklappar till som mina grabbar har fått redan nu som en tidig julklapp.
en katt tunnel ifrån rusta och en katt ställning som man kloar klona på :)
hur har du sytt tomteluvorna #15
#19 Klippte ut trekanter och sydde på maskin och sedan rullade jag ihop bomull till "toffsen" Och sydde på. :)
åååååå vad bra ska sy snart så mina söta honor blir jul tjejer
Åhh! :)
Hur gör ni med julklapparna? Slår ni in dem så råttorna kan öppna själva? Om ni gör det, har ni tejp då? Tänkte så de inte tuggar på tejpen…
jag har bara varit tråkig och köpt en transportbur till mina tjejer och slagit in den i två påsar med fint snöre runt. Min ena har redan utforskat julklappen :) dom kommer nog få nått gott från julbordet med. Är ju trots allt deras första jul :)
Jag ser dagarna komma och sen springer dom förbi.
Http://lizzplace.com |
/ Lizette
Detta är första julen för tre av fem, de andra två har fått uppleva en jul! Kan man slå in ett paket med jättelite tejp som de får öppna själva under uppsikt?
#26 slå in med snöre annars? :) eller rep ^^
/ Lizette
#17 Ja jag funderade på det efter att jag postat min kommentar hehe. Kan man använda vilket snöre som helst tro? 🙂
#28 det har jag iiingen aning om faktiskt :) Nybliven råttägare men tänkte att såna här bruna smala rep borde funka kanske :)
/ Lizette
#29 ja, jag får kolla vad jag har hemma 😃
mina bebisar får en tunnel, en svartgrå sputnik, sittpinnar för fåglar att klättra i, en fjädervippa att leka med, en hängmatta och en myspuff jag fick på posten från ''hemliga tomtar'', samt lite godis, o såklart smaka på lite julmat! :)
Fast lite sena kanske julklapparna blir, ska använda dom under introduceringen, så att jag har saker som inte luktar nån av dom, och skurar resten, går allt som planerat får dom även en 'större' bur i julklapp, då jag tänkte försöka ''sätta ihop'' burarna med tunneln, så dom får springa emellan ^^
#30 Hampasnöre är djurvänligt :)
#32 Skönt, då kan jag kolla efter det 🙂
#33 :)