Råttor iFokus

Råttor

Etikettburen-boende-inredning
Läst 772 ggr
emeliebjormo
0

Ny bur :D dags för inredning!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag hade jag en sån himla tur, har letat lääänge efter en bur att ha mina framtida råttor i, men alla har funnits 50-60mil bort som var begagnade. Så idag, precis när jag ska låna pappas bil får jag ett meddelande att en tjej vill sälja sin stora bur. För 150kr!!! Åh lycka, äntligen! Nu ska det inredas innan råttorna kommer, åkte lite fort förbi djuraffären och köpte lite, men ska köpa mer. Har ni tips på vart man kan köpa/beställa "plastgolv" att sätta fast på gallret att ha som våningar? Tar gärna emot fler tips, men ska sätta mig och läsa massor nu. :)

Instagram (storyof.cinnamon). ✍️

[VampireGirlElvira]
0

Ööööh. Inte för att vara dum, men den buren är inte till råttor, det är till fåglar. Du ska ha en större råttbur än det där. Är det din första gång att äga råttor?

ShitGoose
0

#1 Man kan använda en fågelbur till råttor också…?

Medarbetare på Sphynx iFokus

[VampireGirlElvira]
0

Jo, det kan man, det har du rätt i. Men den buren ser ganska liten ut, men jag kan ha fel. :P Den är säkert större än den ser ut på bilden. Se till så att dina små råttor inte smiter ut genom burgolvet. :) :)

Pladask
3

VAmpireGirlElvira: Inte för att vara dum, men din kommentar var ganska oförskämd. Det är bra om du kommer med tips och säger ifrån om du tycker att något är fel. Men det finns olika sätt att göra det på…

Det finns inte så många råttburar att välja på, utan jag tror de flesta köper burar som egentligen är till för fåglar/illrar/chinchillor osv (se bara hur många bilder det finns i trådarna för Hornbach-voljärerna som också är till för fåglar). Sen tycker jag inte att buren ser så liten ut till 2-3 råttor?  

Tillbaka till ämnet nu. GRATTIS till buren! Angående plastgolv så vet jag inte om detta är vad du letar efter http://www.zoo.se/sitthylla-ferplast-hylla-gra-38-cm.html men har tyvärr inte fler tips. Återkom gärna med bilder osv när du fixat allt och skaffat råttor, alltid roligt att se :)

emeliebjormo
0

#1 ööööh inte för att vara dum, men den buren har bara används till råttor förut utan problem och den är gigantisk…! Men tack för din oro. ^^, #4 ska kolla in den där sidan, tack! :) har kollat runt på trådar här och hittat massor av tips! :) #2 tack för uppbackningen. :)

Instagram (storyof.cinnamon). ✍️

[VampireGirlElvira]
0

Det var inget illa menat som jag skrev #4, jag borde ha omformulerat mig lite. Som jag skrev på det senaste inlägget, så såg jag inte att den var större än den var, men jaja. Jag ber om ursäkt ialla fall.

lizzplace
1

lite OT men jag har också en fågelbur till mina två råttor och den är kanske lite större än den på bilden och duger tills vidare :) 

Och sen tips på inredning: egensydda hängmattor är alltid en hit :) Sen har jag två broar i min bur som dom klättrar mycket på, köpta på arken rätt billigt :)

Jag ser dagarna komma och sen springer dom förbi.
Http://lizzplace.com |
/ Lizette