[SÖ]Råttor runt Göteborg och Jönköping
Hejsan! Efter en tid utan råttor vill jag nu ha nya familjemedlemmar igen. Jag har haft råttor tidigare men sen jag flyttade till Göteborg har jag och sambon flyttat från den ena ettan till den andra. Nu har vi äntligen fått förstahandskontrakt i en trea och här har vi bott i snart ett år nu. Jag känner med andra ord att det finna utrymme för små kompisar igen. Hos oss bor också min bullterrier Bella som är sex år. Hon och jag jobbar ihop då hon är utbildad terapihund. Mycket av min tid ägnas åt djurträning. När jag hade möss klickertränade jag dem också ^^ Jag vill tro att jag erbjuder ett väldigt stimulerande hem för ett djur att bo i. Nu söker jag uppfödare i och kring Göteborg. Eventuellt runt Jönköpings trakten då jag har släkt och vänner där och reser dit en del. Det är ingen brådska och jag väntar gärna på två små råttor som känns rätt och en uppfödare jag trivs med! Tips mottages tacksamt! Har kollat på uppfödarlistan men en del hemsidor är inte så väl uppdaterade så svårt att veta om det är aktiva uppfödare eller ej.
satte dit ett [SÖ] för söker bara för att underlätta :)
Kan ju säga också att jag har en förkärlek för burmese, himalaya och siames men färg är egentligen oviktigt :)
Emma pippilotta på facebook eller vintaz(?) råttuppfödning i jönköping låter bäst, jag köper av emma :)
#3 Är du nöjd med Emmas råttor? :) har du haft många ifrån henne? Har mailat dem båda tror jag men inte fått något svar. Ska testa på Facebook istället. Kanske var en gammal mail… Tack! :)
https://www.facebook.com/groups/332818183473041/
Ska hämta min 3;e på lördag, bästa någonsin. helt underbara råttor!
#5 Oh! Vad mysigt!! :)
Finns det förresten någon i Sverige som planerar kull med mina favoritfärger kan jag tänka mig att resa en bit ev ordna med transport ifall något spännande dyker upp :)
Jag bor i Göreborg, tar enstaka kullar när jag hittar rätt råttor. Finns burmese i linjerna men inga burmesebebisar ännu, kanske för att jag egentligen inte färg-avlar utan det handlar om temperament och hälsa. :)
#8 Temperament är såklart det viktigaste för mig med! Men visst har man favoriter ;) jag hade en siames för några år sedan som totalt stal mitt hjärta
https://www.facebook.com/groups/599013266825183/
En bra och trevlig facebook grupp
VÄSTRA GÖTALAND
Namn: Pippilottas
Uppfödarens namn: Emma Holtze
Verksam: Uppfödare sedan: 2008
Hemsida: http://pippilottas.weebly.com
FB-grupp: "Pippråttor, möss, katter och andra djur hemma hos Emma"
Övrigt: Föder upp glada, trevliga och friska sällskapsråttor. Ställer inte ut själv, men det innebär inte att jag inte dessutom uppskattar standardiserat snygga råttor. Har tröttnat på att se råttor bli skröpliga innan de fyllt två, därför vill jag med mitt avelsarbete framför allt försöka höja medellivslängden på de små kamraterna. Är öppen för samarbete med alla öppna, duktiga, trevliga uppfödare som tror på ärlighet och dialog!
Kullar: Antalet kullar per år har varierat från en till fem och framöver förväntas de bli något fler i den mån jag har tid, kärlek finns däremot alltid i överflöd.
Färg/Teckningar: Siamese, burmese, russian blue, agouti bland annat.
Tecknat i patched, capped, variegated mm vill gärna få fram fler masked/patched-kullar framöver!**
Pälstyp:** Rexat och slätt
Lite info om pippilottor :)
#10 Tack! Har sökt om att gå med :)