Råttor iFokus

Råttor

Etikettburen-boende-inredning
Läst 890 ggr
[melinih]
1

Dumma djuraffär

Idag var jag och kikade in hos råttbebisarna i djuraffären. Såg att de hade sånt där vanligt spån och dammet syntes när de busade runt. Medan jag betalade passade jag på att säga till om att de borde ha ett annat underlag som inte dammar så mycket, med tanke på deras känsliga luftvägar. Hon sa verkligen emot mig!
"Det har aldrig hänt här och jag vet att dom kan ha det underlaget vi har för det funkar utmärkt, märker man att dom nyser av dammet får man ju byta isåfall." Så sa jag att jag tänkte bara säga till om det, råttorna behöver inte få problem nu utan det kan ju komma senare… Är ju onödigt att de börjar nysa. :)

"Jag har haft råttor i 35 år!" svarade hon då… Inte konstigt man aldrig vågar ifrågasätta hur djuraffärer har det hos sina djur, man har ju inget att säga till om för de har alltid rätt. Jag får nog ta och byta till vanligt spån för det är ju det bästa! (Y)

Sevgi
0

Men hur okunnig får man vara? Jisses!

lizzplace
0

usch.. hos oss har dom visserligen en stor bur med bra inredning men dom har spån och hö till sina råttor :/ och på en annan djuraffär här har dom en ensam liten hona som dom inte får såld, undrar vad som händer med den om ingen vänlig själ köper den snart :/

Jag ser dagarna komma och sen springer dom förbi.
Http://lizzplace.com |
/ Lizette

[melinih]
0

Där jag var idag hade de också en ensam hona. Stackars. :( Och pojkarna de hade såg ut att vara alldeles för små…

När djuraffärer har fel burar och underlag tar ju okunniga kunder efter det, och de tror att de gör rätt i att ha det så hos sina nya djur - för djuraffären har det så och då är det rätt. Störigt!

Sevgi
0

Jag köpte min ena gerbil från djuraffären då han hade varit ensam i flera månader. Fick honom nästan gratis eftersom de ville att han skulle komma till ett eget hem. Den djuraffären är bra för att vara djuraffär :)

Trollan92
0

Råttor är flockdjur och får INTE vara ensamma, du kan gå vidare med det om du vill.

Det skulle jag ha gjort då jag besökt några djuraffärer där djuren har de väldigt dåligt och jag vill att de ska bli ändring här i Sverige! :)

[Nelley]
0

Vad var det för djuraffär:0 och vart ligger den

PetQueen
0

Ja usch ja vad folk är okunniga ibland! Det är bara en djuraffär som är rätt så bra och det är bromma zoo! De är väldigt noga med vilken mat och bottenmaterial djuren ska ha och de ser ut att ha det bra där. Dock har råttorna glasburar men det är ju för säkerheten och för att de endast ska säljas där :)

🐶 Djur är det bästa som finns 🐱

[VampireGirlElvira]
0

När jag köpte min första råtta från en djuraffär, så var hon också ensam. Och jag hade inte fått den kunskapen om att råttor är flockdjur som inte får vara ensam, så efter en dryg månad senare (efter att jag hade läst på som tusan) så köpte jag två råttsystrar åt henne. Sen så blev hon jätteglad. Jag tycker att alla djuraffärer borde ha den kunskapen om att informera på ett rätt sett om att när man skaffar sig tamråttor eller gerbiler eller hamstrar, så måste dom vara två eller mer. Det är så synd om att dom inte förstår det.