(S) Star Trek kullen
Födelsedatum: 27 Oktober 2013
Färg/Teckning/Hårlag: Black samt två ännu oidentifierade färger, Bareback, Eubk och Varigated, Släta och Rex, Dumbobärare.
Kön: Hanar
Kullstorlek: 9 stycken.
Faderns namn/Födelsedatum/Vikt: Daydreams Charlie Horse a.k.a Spöket, 23:e September 2012, ca 585 gram.
Moderns namn/Födelsedatum/Vikt: Softspots och Daydreams Anleiga, 6 Mars 2013, ca 315 gram.
Syfte med Parningen: Kullen är tagen med hälsa och temperament i fokus. Förhoppningen är att ta tillvara på föräldrarna och linjernas stora människokärlek och upptäckarglädje. Båda föräldrarna är trygga och trevliga individer som fungerat bra i flock.
Pappan till kullen är en av de trevligaste råttor jag känner, både med människor, råttor och hundarna här hemma. Han har precis som sina syskon från dag ett betett sig som han alltid bott här. Han undersöker gärna hela lägenheten men är aldrig långt borta om man ropar på honom och kommer gärna skuttande för att bli kliad och klappad. Har alltid varit en ängel vid all hantering och har världens mysigaste häng med tillhörande pussmage.
Mamman är en tös från min egen uppfödning. Hon är väldigt mjuk och trevlig och fungerar utmärkt i den flock på 6 individer hon bor med. Hon är väldigt mattekär tjej men en stor upptäckarlust och har hittills varit allt för smart för att låta sig stoppas. Hon har gjort ett underbart jobb med bebisarna och låtit mig vara med från första dagen utan att visa några försvars tendenser, vilket jag å andra sidan inte förväntade mig med henne.
Pris: 300 kronor.
Ort där råttorna finns: Göteborg
Epost: Stina_83_@hotmail.com, telefonnummer kan såklart också fås vid kontakt.
Tillägg: Jag är och kommer att vara otroligt noggrann när det kommer till köpare. Inga tingningar sker enbart utifrån bild/färg utan jag vill att nya köpare själv ska komma ner och få träffa bebisarna. Mamma, pappa och syskon till dessa finns också att träffa.
Fler bilder finns här: http://rattor.ifokus.se/discussions/52698e968e0e74326e0004c5-star-trek-next-generations-kullen?participating-1
Så otroligt fina. Har 4 systrar till mamman, de finaste gosarna o busarna någonsin. ❤
Åhh sötisar.
Om det bara inte vore så långt bort hade jag kommit på stört…. :(
Vad är det för färg på de ljusa? :)
//Nike
#9: Därom tvistar de lärde, möjligen Dove. :)
Hmm, dom där ser ju intressanta ut 😍 Jag lade precis ut en förfrågan efter råttbebbar så hittade jag den här annonsen (hade det varit voyagerkull hade jag kommit och tittat på stört 😉)
Jag bor visseligen en bit bort, men min sambo är från göteborg och vi planerar en resa dit snart för att hämta en dubbelsäng. Kanske man kan svänga förbi då och hälsa på?
#2 och "5 var riktigt fina !
Jag har haft mycket råttor innan och varit medlem här länge, har ställt ut mina råttor med så det kommer jag vara intresserad av också =)
Nejmen gu vilka söta! *.* Himla synd att dom fanns så långt bort :C
Idag fyller pojkarna 6 veckor. :)

#13 Det måste ju firas med lite bilder i deras kulltråd ;)

Oj vad de ljusa skiftat färg, från brunbeige till grått :P Men de är fantastiskt fina allihopa! :)
#25: Ja, de har en speciell lyster i pälsen också. Du är välkommen till denna tråden: http://rattor.ifokus.se/discussions/529cdf44ce12c42629003834-farg?discussions-1 och bränna lite fler hjärnceller på att grubbla. ;)

#26 Hittade den alldeles precis :P
❤️❤️❤️ Lycklig blir den som får någon / några av dessa finaste pojkar! Blev helt kär i dem o bästa goaste pappa Spöket!
Vilka otroligt vackra råttor! Jag bor dock i Östersund och är studerande, annars hade jag kommit på stört och tittat på dom. Håller på att leta efter två hanar som ska bli mina första nämligen. :)
Instagram (storyof.cinnamon). ✍️
Nu är alla pojkar sålda och har flyttat till sina nya hem. :)