Suga på råttfot
Kan rekomdera detta efter att ha provat själv:-P
Riktigt gott faktiskt.
Hade de nya busarna ute medans jag byggde ett set. Kakan råkade springa i lite trälim trots att jag ställt det "råttsäkert"…
(Innan folk börjar protestera, vill jag säga att jag är en väldigt mammig matte, så springa i trälim hör inte vardagen till)
Såg det med en gång o högg tag i Kakan o började suga på alla hennes tassar för att få bort det lilla limmet på hennes baktassar.
Helt normalt såklart, tror alla råttägare gjort samma. Kollegan kollade något suspekt till en början:-)
haha, trevligt :D😛
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
Hahaha! Ja:-) Tror jag förlängt mitt liv nu genom att suga råtffot:-)
Men allvarligt, känslan av att ha en liten råtfttot i gapet är oöverstridlig. Att ha en liten tjej som utan problem låter dig suga av tassen i en nödsituation och inte få panik är väldigt värmande.
En råtta som litar på dig, och inte ifrågasätter speciellt varför du stoppar tasssar o tillbehör i männsklig mun utan tycker att det måste ju antagligen vara till något bra.
Sådana är mina råttor iallafall, och det beror helt på deras uppväxt och därför säger jag det igen…
Ta hand, och busa med era råttbebebisar, låt dem träffa sköna o läskiga saker när de är unga. Mina kids växte upp med världens bästa matte + stor hund. Resultatet: Tok trygga gosar. Uppväxt betyder allt för sköna o trygga råttgosar.
Kram
kalla grisfötter har man ju hört talas om… … …
Den här slår du iaf inte! :P
http://www.youtube.com/watch?v=p9xmiOxsTWg
Ursäkta mitt uttryck men WTF (#4) x'D
Jag skulle inte stoppa råttans tassar i munnen, limmet kan man få bort på tryggare sätt än att ta in det i sin egen mun.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Oh my Lordi! Är det där det bär hän… Oki, see u dudes !!
#6 va? 🤔
Tänkte bara dela mina upplevelser av att suga råttbebisfot. Ni är fria att ta över tråden o snacka grisfötter, men jag håller fast vid 7 veckors bebisfötter. Inte intresserad av andra fötter.
Är ju ingen som tagit över tråden eller har intresse av att göra det heller 🤔
#9 Nä:-) absolut inte.
Kul med urspårning:-) Mums till alla djurfötter!
kram
#10 skippa sarkasmen tack. Ingen vill ta över din tråd om att suga på fötter… 🤐
Vart du har fått det ifrån är för mig ett mysterium..
Lite smått vidrigt med tanke på var råttorna varit. Skulle inte suga på en råttfot, min egen fot eller nån annans fot, tass. Speciellt inte om det är lim på den. Finns bra mycket bättre och effektivare sätt att bli av med limm än att stoppa i sig det själv.
#2 Rätt vanligt att råttor är så pass avslappnade att de tillåter sånt. Skulle säga att det är mer ett normalt beteende. Ofta väljer de även att försöka jaga mat i en människas mun. Inte direkt ovanligt att de skulle försöka bryta sig och tanklöst stoppa in hela sitt huvud i nåns mun om de inte stoppas. Så grattis du har två fullt normala råttungar som är framåt och sociala.
#4 varna gärna i kommentaren vid äckel ;-). det där var sjukt vidrigt.
#6,8 ingen försöker ta över din tråd. Tror Danipo med inlägg om grisfötter endast menade det han sa. Dvs att han aldrig hört om sugande av råttfötter, bara hört om sugande på kalla grisfötter.
#10 onödigt med sarkasmer. vill du gnälla om att tråden spårade ur på ett inlägg med en länk där nån äter katthår. Så kan du skriva ett pm till en Medarbetare att det inlägget skall tas bort, om du anser att det är för offtopic och du stör dig på detta. Skriva det sarkastiskt öppet såhär, öppnar bara för mer off topic.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#10 Jag tycker inte att jag spårade ut men jag respekterar om du tycker det. Zickan beskrev bra vad jag menade med grisfötterna.
Angående videon så var det kanske lite förhastat.
Men du lät så entusiastisk och övertygade till att suga råttfötter så jag började omedvetet jämföra dig med "The Cat Lady".
Jag bryr mig egentligen inte om att du suger råtta. Tycker mest att det låter lite unikt…
#12 förlåt… VARNING ALLA LÄSARE!
Videon på #4 är inget för den som nyligen ätit! ;)
Hej alla!
Jag vill varken verka gnällig eller sarkastisk. tråkigt om något misstolkats så.
Ville endast dela med mig av händelsen som jag tyckte var lite skoj.
Hej!
Jag vet iaf att jag gjort samma sak.
Limmet torkar inte lika fort i munnen som i luften och att få bort det fort om man nu inte vet något annat råttsäkert sätt tycker jag det var bra gjort.
Och som några av er skrev, att det finns andra sätt att få bort lim på så får ni gärna dela med er av dessa då jag själv inte vet några direkt råttsäkra medel vid borttasgning av lim.
"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"