Råttor iFokus

Råttor

Etikettbilder-videor
Läst 1452 ggr
[pkml]
1

älskade råttor♡

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är tixia och camo! Lägg gärna upp bilder på era råttor och sprid en massa kärlek! Tixia 10 månader väntar sin första och ända kull! Camo är 1,3 år och värdens snällaste! Han ska bli pappa te kullen! Tixia är en dumbo rex och camo är en rex!

zickan
4

Varför para två rex och ta fram halv nakna råttor?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[pkml]
1

#1 De är då dom är perfekta! Och bryr mig inte speciellt mycket i utseendet, dom ska vara snälla och ha bra psyke!

Kalli
8

#2: Fast nu är ju halvnakna råttor inte bara en estetisk fråga utan det ökar risken för riv/bitsår och svårighet att hålla värme m.m.

[pkml]
1

#3 Varför avlas då naken råttor?:s och varför ska de bita varandra? Och de halv nakna blir ju inte mer bitna en de med päls, de är dock + om de är nakna så man ser och kan behandla såren! Bättre en på en med päls!?

Zolah
1

Delvis okunskap troligen och dom som avlar ( vad jag fattat ) vet vad dom gör och har kunskaperna om dom olika nakenvarianterna ( finns ju dom som avlar också utan att veta om / bry sig om problemen som kan uppstå )

Nakenråttor - Artikel

Sedan blir dom inte mer bitna/rivna, utan snarare löper större risk då den naturliga skyddet dom får av päls inte finns där.

[pkml]
1

Fast de finns inget som tyder på att någon av dessa ungar kommer bli nakna havnakna! Har aldrig lyckats förr! Dom borde komma när som! Då ska jag visa bilder när de fått päls och dom kanske inte fått de! Men lyckas de få någon utan päls är de första gången de händer för mig ! Och då skulle de bli kvar här! Och under mina 5 år med råttor har de aldrig bitit varandra, och heller inte fått nakna av 2 rex!

Zolah
0

Vad jag fattat så är dubbel rexxade råttor en av dom bättre nakenvarianterna i hälsa, men det är fortfarande problem med att dom har mindre/ingen päls. Det är inte för att ge dig skäll, utan det var för att fixa missförstånd. Ingen här säger att dom KOMMER bita varandra för att dom är nakna/dubbelrex utan att det är lättare att dom tar skador av olyckshändelse.

Om dom börjar bita varandra oprovocerat så är det nog något annat i linjen som gör det

Kalli
0

#6: Parar man rex med rex riskerar man att få dubbelrex och dubbelrex har ofta liten eller ingen päls. Så ser genetiken ut, inget jag hittar på för att vara elak.

http://rattor.ifokus.se/discussions/4d71519db9cb462239064a17-dubbelrex-foto-trad

Lancia
9

Skön YOLO-attityd till den eventuella problematiken kring denna parning

[pkml]
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

18 små friska bebisar föddes 12/12-13. Dom mår alla bra och äter sig tjocka ! Tixia (mamma) Är super fin i hullet och har mycket av den feta maten! Hon tar väl hand om de små och vaktar dom inte för mig, men sambon får inte titta på dom! Lite roligt ändå♡