(SÖ) Kullar innan jul?
Är det någon som kommer att ha en kull eller flera innan jul? Berätta också vart man kan hämta ungarna! :)
don't let anyone destroy your happiness 
Trodde aldrig det skulle vara sååååååååååå svårt att hitta råttor!! 😕
rinrats ska nog få kull i december=)
#2 tack, ska kolla :)
Det har bara gått en enda dag ;) Och det är långt från alla uppfödare i Sverige som finns på RiF. Ta en titt via Länkar uppe i menyn och sedan Rif's Uppfödarlista så kan du kontakta uppfödare du fattar tycke för.
Jag har planer på en kull dock vid årsskiftet.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#4 Jag har letat i årtal före detta inlägg (okej, jag överdriver.) 😎
Men okej, ska kolla där med.
Bad seeds i sthlm har 1-3 kullar på G inom kort.
Jag ska låna hem en hona från Badseeds så fort jag hinner till sthlm eller hittar transport hit. Skall paras med en av mina marten hanar.
Sitter med flera hanar som börjar bli gamla och som jag väldigt gärna vill ha vidare. Så det kommer komma nån mer kull här innan året är slut.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Sedan har du alltid uppfödarlistan här på rif, där kan du maila runt till uppfödare och kolla. Inte alla som har sina hemsidor uppdaterade.
Och en del uppfödare har inte hemsidor. På srs hemsida finns det även ett par till uppfödare
Tack så mycket, Zickan!
Putt
Puttputtputtputt
hjälper till att putta lite XD
Jag har som sagt flera jag vill ha vidare innan de blir för gamla. Var ett par jag inte fick vidare som planerat för ett par månader sedan så sista chansen nu. Men inte haft partner jag tyckt passat. Löste sig dock med att byta lite med en annan uppfödare.
Swarm of rats shaked pucko (s/chocolate) 1,9år, närmare 600gram. Dock osäker på exakta just nu. Första kullen. Rebellions sommaren är min (chocolate eubk rex) ca 10 månader, första kullen. 320gram har jag för mig,kan kolla efter jobbet. Fick nyligen 3 tjejer och 4 pojkar.
Ännu osäker på vad som kommer söka hem.
Von dracula(svartögd pointad marten dumbo) 1.8år, 512 gram, haft en kull innan hos visby hellbajsers. Lånat in Alenyas Althena (black irish ev db, bär marten) 9 månader. Mins inte vikten nu.
Filipe Ze Svahus(s/rbl db bär sm). ca 1,10år, över 500 men mins inte den exakta vikten nu. Andra kullen. Lånat in Zickans black magic(s/ba, bär ev rb/sm) 7mån, ca 370gram. Första kullen.
Van Hellsing (Black eubk harley), glömt skriva upp hans födelsedatum. Men ca 20 mån nu. runt 550 gram, mins inte vad han var på nu. Första kullen. Fullt frisk och fortfarande geleklump. Men dragit ut på parning för att utvärdera han rejält innan och vänta in att rätt hona dyker upp.
Fått låna in älskade jokers dotter, badseeds/zickans tina transvestit. Precis 300gram. 9månader. Första kullen. Mink merle variegated downunder dumbo.
Tog även hem Elcho Ze Svahus(Black velveteen dumbo) lånad ifrån badseeds i hopp om att ha nån passande hona. Var jag som importerade honom men satte han där pga platsbrist då.
Och badseeds har just nu en kull svarta variegated, downunder, capigated efter Joker hon lånade in från mig.
Pga många planer så lämnade jag en plan kvar där. Dvs BadZ's prospero (s/black db) får dejta min BadZ's Lambi(mock mink rex db)
Jag tror jag har hittat en bra uppfödare nu, och jag vill bara ha ungar, då menar jag när de är leveransklara. Tyvärr 😕
Men hoppas dina råttor hittar ett bra hem snart!
#13 Jag hänger inte med vad du menar, men kul att du hittat uppfödare nu :-).
Det ovan är inget gammalt?. Läser du igen så ser du att det endast är avelsplaner hos mig och en uppfödare i sthlm. Bara två av dom kullarna är ens födda och inte ens öppnat ögonen ännu ;-)
Men haha vad dåligt av mig, måste ha varit trött eller något.. Nåja, efter att ha läst en gång till fattar jag, men vad spännande med både aktuella och planerade kullar! Man vet aldrig om jag blir sugen på fler bebisar senare, så jag lägger till dig på minnet :)
#14, har du några kvar? :) Fanns dom i stockholm? :)
Instagram (storyof.cinnamon). ✍️
Ja jag har några ungar som söker hem snart. Finns i sthlm men åker till sthlm lite då och då. I sthlm har du även badseeds/nicciz. Hon har kull åt mig just som en till sammarbetskull.