Råttor iFokus

Råttor

Etikettburen-boende-inredning
Läst 1682 ggr
Fjordell
2

Bur: Ferplast Jenny Large KD

Okej, den här buren har fångat mitt intresse! 

http://www.ferplast.com/en/shop/catalog/product/view/id/191/s/jenny-large-kd/category/653/

Jag funderar på att återgå till två separata burar för mina två flockar, istället för RSD 95 som jag har nu, bara för att enklare kunna flytta och städa burarna. Jag vet att den har en hel del likheter med Furet XL, men det jag vill ha i den här buren är just det faktum att gallret går ända ned till botten på.. ja, botten. I Furet XL samt Furet towern så finns det kanter längst ned i botten, som är VÄLDIGT gnagvänliga, så det är alltså detta som gör att jag inte vill ha dessa burar.

Är det någon som har den här buren, och kan berätta lite för- och nackdelar med den? 

Eller finns det kanske fler som hade velat beställa en sån här?

Jag har nämligen skrivit till Zooplus.dk med ett önskemål att de ska ta in den här buren eftersom deras Savic Zeno 2 är alldeles för liten för mig som har fler än 2-3 råttor. Jag har hittat denna buren på andra sidor, men där kostade den väldigt mycket mer än vad jag anser vara vettigt för en bur i den storleken. De skulle kolla med sin produktavdelning om de skulle kunna ta in denna bur i deras sortiment nångång i framtiden, men om fler skriver om den, och önskar köpa den, så tror jag att det kan gå lite fortare för dem att inse att det kanske vore en bra investering för dem🙂

[Emelie321]
0

Den där såg faktiskt riktigt trevlig ut! 😮

Sitter själv i burtankar med  tanke på flytten om 3 veckor. Har en Savic Zeno 2 till mina 3 tjejer, men skulle vilja utöka flocken när allt har lugnat ner sig 🙂 Väldigt nöjd med nuvarande bur, men ja .. som du säger, den rymmer inte så många råttor.

Vet inte vilken bur jag vill ha, men kan skicka iväg en frågan till dem jag med ^^

Mosten
0

Hej! Har PM:at dej🙂

MissanTissan
0

Tyckte buren såg lite liten ut..

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Jiqsaw
0

Verkar ju grym! Mycket bättre än Furet XL, fler luckor osv 😃

#3 Liten?! 80 x 75 x 80 cm är inte litet. Den rymmer 10 råttor enligt lag, men man skulle kanske inte vilja ha fler än kanske 6 stycken i den, men det är då fortfarande inte litet😛

Zakaraa
0

Det där är väl egentligen som en Furet XL? Måtten verkar ju vara nästan desamma :P Enda skillnaden synligt som jag kan se är att det är gallerbotten här samt mindre taklucka, vad är det för skillnad på dem mer? :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

ceccie
0

Sådan bur skulle jag kunna tänka mig köpa till mina tjejer

Fjordell
0

#5 Ja, de är nästan identiska storleksmässigt! Men denna har som du säger en mindre taklucka, DOCK så har den två mindre luckor på sidorna också, som man ser om man kollar noga på bilden :D Plus att den har snyggare, mer naturella, färger än XL. Jag hade blivit aslycklig om jag fick tag i två såna här!

Zakaraa
0

#7 ja jag såg de öppningarna vid en närmare titt, men dåg också att gallret fortsatte ända ner till botten på insidan, vilket även pasthållarna gjorde. Kan tänka mig att plastgnagare kommer älska den hopsättningen. Det är nog det jag kan finna negativt med buren av det som kan ses.
Men om den generellt är lik XL så är det helt klart en bra bur

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Fjordell
0

#8 Pasthållare? Vad syftar du då på? De där hopsättningarna i hörnen eller? Jag är då nöjd så länge ingen kommer åt att göra hål i själva botten, som en viss plastgnagare jag hade då, samt vissa råttungar gjort på FTn jag hade förut. Att de smakar på detaljer som ändå fyller sin funktion har jag inget emot😃

Finns såklart nackdelar med alla burar, tråkigt nog, men denna bara MÅSTE jag testa!

MissanTissan
2

#4 jag tyckte den såg liten ut eftersom jag alltid haft stora burar åt mina råttor.

Gizza
0

Jag har en sådan bur hemma! Fördelarna är betydligt fler än nackdelarna enl mej Fördelar stor buröppning på ena långsidan rymlig lätt att inreda lätt att städa omtyckt av råttorna! nackdelar endast en stor buröppning lite svårt att nå i bortre hörnen Funderar på att köpa en till =)

MissanTissan
0

#11 Okej.

[Nelley]
0

Skickat😉√

Fjordell
3

Buren är just nu nedsatt i pris på Amazon.com, så jag tog faktiskt och beställde en alldeles nyss! Wohooo!😃

Fjordell
0

Fick hem buren för snart en vecka sedan, men jag fick fel delar då det vart en stor lucka på taket, och en liten lucka fram, när det egentligen ska vara tvärtom. Så Amazon fixade mig en ny bur som kom idag. 

Var den rätt månntro? NIX. Så nu sitter jag på två enorma burar med en miniluckor framtill.🤪

De har bett mig ta reda på kostnaden att skicka tillbaka dessa två paket (ca kostnad för ett paket i denna storlek kostar 3000-4000:- att skicka till UK) så skulle jag återkomma till dem, och förhoppningsvis är de väl vettiga nog att stå för alla omkostnaderna, eftersom det inte är mitt fel att de skickat fel vara. Två gånger. Det är så typiskt mig och min tur här i livet, så jag kan bara skratta!😃

Men ja, av det jag sett av buren, då jag hunnit bygga ihop en av dem, och om jag bortser från den felaktiga gallerdelen så är jag sjukt imponerad av denna bur! Riktigt stor och fin, stabil och allt annat än gnagvänlig, om man jämför med den annars rätt lika buren Furet XL. Dessutom är galleravståndet mindre och det är bara toppen. Den är lite bredare än vad den är djup, vilket också skiljer den från Furet XL, på ett BRA sätt. Jag kommer definitivt att bli väldigt nöjd med en Jenny Large KD (när jag väl får rätt).