Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1026 ggr
AliciaRing
2

Lussebullar

Får råttor äta lussebullar? :)

Stig Elvis Rufus Långsvansar <3

elut
0

tror saffran är giftigt

Dramatik
1

#1 Saffran är giftigt även för människor ;)

Ts: Jag tycker de kan få smaka lite lussebulle, men inga mängder liksom:)

Zakaraa
1

Jag skulle aldrig ge djur något som innehåller Saffran just eftersom det är giftigt. Finns ingen mening med att ge det heller för den delen. Bara en massa socker och onyttigheter.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Apootie
1

#4 Fast om man ska tänka så kan man ju strunta i att någonsin äta godis och strunta i att ge råttorna gottigt som exempelvis pizza och sånt också 😉

(Jag förstår hur du menar dock, så inte menat på ett dumt sätt)

Zakaraa
3

#5 Nä absolut men just lussebulla innehåller ju så Extremt med socker, jämför bara sockerhalten i en kussebulla med ex. ditt exempel pizza, det blir nog en rejält stor skillnad skulle jag tro så det är Så man får se det hela :P

Då ser jag hellre att man ger något som faktiskt kan fylla en funktion, som exempelvis någon god köttbit (rått) eller varför inte en supergod grönsak som godis istället för något totalt onyttigt. Det är ju inte bara socker utan även kolhydrater och gift (saffran).

Då kan man ju istället baka ett eget råttbröd kan ju jag tänka om man ändå bakar lussekatter själv (men misstänker att detta är köpes? de innehåller oftast mer socker och mindre saffran än de man hittas i sin receptbok dessutom) går på ett ut. Ugnen är på så varför inte slänga ihop en liten deg som inte är onyttig för råttorna :)

Att ge råttor saffran är i mina ögon lika som att ge hundar choklad, för att sätta ett exempel på det hela.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

elut
0

Finns ju andra saker som är så mke bättre att ge, känns onödigt att ge något sådant då