Råttor iFokus

Råttor

Etikett: hälsa-skötsel-beteende
Läst 379 ggr
gickan87
0

Vågar jag släppa ihop dem?

Såhär ligger det till, jag har en råtthane som jag inte vet åldern på men 1-2 år tror jag. Jag tog över honom då ägaren tröttnat. Han har levt ensam sedan han blev köpt och var när jag fick honom mycket aggresiv. Bet allt och hårt. Det har nu under de senatse 2 månaderna lugnat sig och han är idag en väldigt trevlig herre. Jag köpte i samma veva som jag tog över den äldre 4 råtthanar, ungar som nu är drygt 4 månader. Ollie som den äldre heter var i början ganska arg över sina nya grannar (bor ej i samma bur) och fnös och spände sig när han hörde dem. Men nu är han bara nyfiken på dem bryr sig inte om han får in en bit tyg som luktar av dem eller så. Verkar väldigt intresserad och vill gärna klättra på deras bur. Tror ni jag törs ge mig på ett ihopsläpp mellan ungdomarna och Ollie? Det jag är rädd för är ju att det går åt skogen direkt och Ollie flyger på dem yngre och skadar dem. Jag är beredd på att det kan ta tid men för Ollie's skull är jag ändå beredd på att göra ett försök, det skulle göra hans liv så mycket trevligare.

MVH Erika :)

Charlott_
0

Låter som om det skulle bli för mycket på en gång för Olli med 4 andra hanar :/

Men släpp ut dem på golvet Olli och en annan hade och inte alla på en gång för då kanske han gömmer sig?

Charlott_
0

Hane*