Har du inte bytt ut kutterspånet ännu?
Nej! Jag har varit borta och ska åka till djuraffären på måndag!
#4 så att man varit bortrest är ingen ursäkt? :P du vet ju inte varför hon inte haft tid, kan ju ha hänt något så kände lite att din kommentar va lite elak ^^ just sayin :)
Jag ser dagarna komma och sen springer dom förbi.
Http://lizzplace.com |
/ Lizette
Vad söt hon är! :-) Ajjaj stackars din fot TS. :-( Krya på dej, el vad man säger om benbrott. :-)
Tack, ja hon är super söt!
Jodu, som jag sa i andra tråden och du kommenterade tillumed efter så du vet charlott_ jag har beställt henne syster som kommer på tisdag som jag också nämnde i andra tråden om du läser egendom.
#16 Förstår din goda vilja men ma kan inte anmärka på allt, risken finns då att man skrämmer bort folk som sökt sig till ett forum för att få hjälp och råd. Att då få höra att allt man gör är fel kan inte vara kul. Visst måste man säga till om man ser att något är uppenbart fel men att bara köra på med kritik är inte pedagogiskt. Bra att säga något positivt och hjälpsamt emellan. Sedan tvivlar jag inte på att du vill väl och min kommentar gäller absolut inte bara dig!
Jag väljer att inte stödja grossistuppfödning& försäljning av råttor i butik, genom att inte köpa där, samt att upplysa& föreslå andra att inte heller göra det. ..MEN nu är det viktigast att råttan Råttis får en kompis så snart som möjligt. Om TS är ny m råttor& ny på forumet kan det ta ett tag att få kontakt med en uppfödare. Sen ska det finnas kull i lämplig ålder, samt ev ordnas transport. Hämta du din råtta som du planerat, även om det nu möjligen är så att butikens uppfödare är grossist, -för så är det oftast. Då när råttan har fått en kompis kan du i lugn& ro ta reda på vilka seriösa uppfödare som finns i närheten av där du bor, inför ev framtida råttköp. Ett tips, om inte nu ngn redan sagt det, -är att fundera på att skaffa en tredje råtta framöver. Anledningen är att om något händer slipper du känna stressen att snabbt hitta en ny kompis t den som blivit ensam. :-) Det går inte alltid att göra allt exakt rätt hela tiden, utan ibland får man välja ngt mindre bra, för att helt enkelt lösa situationen. Tycker du navigerar bra i floden av information, tar till dej råd& gör ditt bästa. Tror det kommer gå bra för dej& dina råttor! (Sen vill vi se mer söta råttbilder! :-) )
Håll er nu till Topic! det här är en bildtråd, så skärpning ! fortsatt diskussion kommer leda till att OT meddelanden raderas. - vilket jag troligen kommer fixa imorgon iafl efter jag sovit.

¨**Jag har nu rensat upp i tråden och nu får ni inga fler tillsägelser.
**
Okej, men jag förstår bara inte varför det är så himla fel med djuraffär? shit man kan la köpa därifrån? jag har ingen uppfödare nära mig så jag tar djuraffären som en helt vanlig människa. Man behöver inte alltid vara bäst och petig och ta från en uppfödare, exakt samma sak är det.Men tack för tipsen.
Jag har PMat dig Idaaea om varför så vi kan hålla oss till dina råttor och inget annat
handlar inte om att vara bäst och petig, utan snarare om hälsan hos våra favorit djur.
#21 Anledningen att man bör undvika att köpa från djuraffär är att de råttorna oftast föds upp som ormmat, mammorna får kull efter kull och de bor i plastlådor under bedrövliga förhållanden. De som blir över säljs som sällskapsdjur. Man har ingen aning om ifall råttan är frisk, den har ofta inte hanterats alls och är därför skygg eller kanske t o m aggressiv. Sådan "uppfödning" vill vi inte stödja. För varje råtta man köper från djuraffär fylls det på med en ny som fötts upp under bedrövliga förhållanden.
Jag tipsade dig i förra tråden om att det finns uppfödare i Skåne, bl a jag , och att jag åker till Karlskrona ganska ofta. Dock har jag inga ungar till salu just nu, men jag och andra kommer att få fler kullar - något för framtiden då, eftersom du har en eller två råttor som behöver sällskap nu.
Om du är intresserad av att lära dig mer om råttor, så hjälper jag dig gärna. Skicka ett PM om du vill.
If you fight love, you're always a loser
Alltså…3e bilden är bara för söt! <3
#21 Så sant men så hemskt. Att djur ens får behandlas så :(
Men eftersom dem föds upp i små plastlådor, så måste ju de gå att anmäla va? De är ju olagligt att bevara dem i så tråkga utrymmen. De finns ju folk här på Rif som sett detta med egna ögon om jag minns rätt!
Djuraffärs diskussion tar vi i andra trådar än i den här, som ska handla om TS Råtta och bilden på råttan
Ni kan tex använda forumsök för att hitta gamla diskussioner, eller skapa en helt egen.
Här har vi ett Exempel på en tråd om Djuraffärs råttor
Slut med OT meddelanden nu på en gång, sista tillsägningen PUNKT
Okej, men då vet jag :)
för att förenkla detta så ni förstår hur det ligger till, den råttan som är på bilden skall säljas till en annan som har råttor i samma ålder så den kommer få ett varaktigt hem :)
Eftersom jag köpte en annan rått bebis men som tyvärr inte gick bra ihop med denna så ger jag bort stora råttis.
Men nu har äntligen min nya råttbebis kommit och jag släppte ihop de direkt och den sprang in i deras bo och Mini som min råttbebis som jag hade först heter, hon tog så bra hand om nya råttbebisen då hon smög in försiktigt och sedan la sig jämte :´) så jag har en aning om att detta kommer bli bra :D