Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 912 ggr
mini-monster
1

Metacam akut!

Någon vaken i Sthlm som har metacam?? Är i akut behov och är desperat. Ska in till roslagstull imorgon vid 07.00 men är orolig över natten.

mini-monster
0

Om det är någon som har lite över så smsa eller ring mig på 0704018107!!

irjavera
0

Vad är det för fel? Har lite baytril över bara.  I sthlm.

mini-monster
2

#2 Har baytril hemma men det hjälper väl inte mot smärta?
Det är inte mina råttor denna gång utan min hamster som det senaste dygnet fått en jättestor böld/tumör i hörselgången som gör att hela ytterörat ligger bakåt. Han visar inget än och på akuten (där det var 3 timmars väntetid) kunde de inte göra annat än att avliva då de inte hade någon som kunde smådjur alls. Så när jag såg att han blev mer stressad så åkte vi hem.
Anledningen till att jag tänkte på metacam är att jag tror att det måste göra ont även om han inte visar något samt är pigg och äter.

Jag vill inte avliva när det kanske går att göra något åt det. Så åker in akut till roslagstulls klinik och är där när de öppnar 7. Om de kan operera så får det bli så oavsett prislappen.
Bara 5 timmar till dess att jag ska börja göra iordning allt och sen åka. Håller koll på min Skrutt och blir det värre åker vi tillbaka till akuten.

mini-monster
1

Fick erbjudande om metacam från en fantastisk person nu men väljer nu att avvakta då det skulle ta minst 1,5 timme fram och tillbaka innan jag är hemma och han kan få medicinen. Är relativt kort tid kvar innan vi ska åka in och blir det värre så åker jag in akut.

irjavera
0

Helt rätt, baytril hjälper inte mot smärta.. Hoppas det går bra för den lille. Håller tummarna.

Helenaw87
0

Hoppas det går bra för lillen!

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

mini-monster
1

Sitter nu på roslagstulls klinik och väntar på att få komma in. Min lilla kille är stressad över resan men verkar vara ganska ok. Hoppas på att få komma in snart. Tack för allt stöd!

mini-monster
10

Uppdaterat:

Var en jättestor tumör som tydligen är relativt vanligt bland hamstrar. Ska vara en snabb och oftast enkel operation så på måndag åker vi in igen och tar bort eländet!

Tack för att jag fick skapa en tråd även om det inte hade med mina råttor att göra för en gång skull!
Vet att råttmänniskor brukar vara hjälpsamma och ha koll så därför jag kollade här igår:)

Mapel
0

Lycka till med den lilla, hoppas allt går bra på måndag! Du får gärna uppdatera sen om hur det går!

Sannki
0

Lycka till med den lille ,,,har också både hamster o råttor här hemma.

mini-monster
5

Uppdaterat:

Min Skrutt klarade operationen bra! Han är vaken (dock fortfarande lite påverkad), hemma och har ätit. Tumören lyckades de få bort det mesta av men "stjälken/roten" som satt längst ner i hörselgången kunde de inte ta bort. Risken finns att tumören växer upp igen men jag håller mina tummar att han får leva länge till utan bekymmer.🙂

Sannki
0

Tack för uppdateringen.

Lycka till med din vän.