Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 530 ggr
Zeppe
0

Äter inte utanför buren

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Försöker träna mina två råtthanar med sina namn och så vidare.  Men den lille killen äter knappt utanför buren eller i buren. Han är väldigt liten i maten. Har läst att de har mycket att tänka på utanför buren och inte är fokuserade, men han vill helt enkelt inte äta eller tränas.

Har ni några tips på att få honom att äta i buren och vad man skulle kunna träna honom med?

irjavera
0

Majs e väldigt poulärt som snax här.

Zeppe
0

Tack! Då ska vi testa det i eftermiddag  🙂

wintermynta
0

En del råttor tycker helt enkelt inte om träning, tricks och så.
Precis som en del människor inte tycker om idrott.
Var glad att han inte äter utanför buren då slipper du att han springer och gömmer sina go bitar.

fridanordqvist
0

försöker också lära mina små sina namn, men det går inte så bra om man säger så.. hur gör du med dina? :)

mina små råttor älskar baconost, och jagvet, det är inte alls nyttigt i stora mängder, men enda jag hittat hittills som dom är helt galna i, dom stora älskar solrosfrön, vilket också är det enda dom äter utanför buren, men har fått tips om ärtor, majs och kokta riskorn också, nåt du kan prova kanske? :)

Bullerbytjejen
0

ärtor brukar dom älska också 😃

deeremf
0

hur länge har de bott hos dig?
Har de vant sig till bostaden?

Zeppe
0

Jag tilltalar alltid dom med sina namn och försöker inte kalla de något annat. Sen ropar deras namn så de får godis när de kommer och berömmer med t.ex "Bra Zeynep" :)

Zeppe
1

De har varit hos mig sen den 7 augusti och är väldig säkra på hela över våningen i huset. Så det är inget problem med den skygga delen. 😉

[mysanilsson]
0

mina råttor är lika dana dom vill inte äta utanför buren och den ena råttan ser ut som din på bilden❤️