Råttor iFokus

Råttor

Etikettbilder-videor
Läst 1704 ggr
jejijeju
3

söta bebisbilder :-)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en kull på 10 små charmtroll som blir 3 veckor på tisdag. Lägger ut lite bilder på dom här. Är dålig på färger men vet att många av er är duktiga på det :-)

jejijeju
1

Sötisar testa ett rån

Zakaraa
2

Finns det något sötare än roan bebisar? Jag tror inte det :D

För att svara på frågan är samtliga råttor som syns på bilden black roan, teckningen kan jag dock inte svara på men antingen är de Striped om de har en smal "linje" på ryggen och Husky om den går ner på sidorna :)

Black = Färgen
Striped/Husky = Teckningen
Roan = Blekgenen, de kommer blekas med tiden

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

jejijeju
0

Tycker bara de är fruktansvärt svårt o könsbestämma de små:-) har kollat o vet ju hur de ska se ut men finns de mer o bedömma på?

Zakaraa
1

#3 På bebisar är det oftast mellanrummet mellan anal och urinhål man tittar på. Det finns inga andra sätt än just könet man tittar på.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

zickan
0

Du har en bra artikel här inne med bilder som kan ge dig litet hum på vad du har för kön.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

jejijeju
2

Sötis

Emmsi99
0

ååh, vilka sötnosar! :)

jejijeju
0

Fasike är fortfarande väldigt osäker på könet på 3 av dom… Nå mer tips för att bli helt säker? Måste ju snart flytta pojkarna…

jejijeju
1

Mamman :-)

jejijeju
1

Bebis

Blodfot
0

så söta!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

ÖrjanLax
1

#8 När dom är redo att säras på (4,5-5 veckor) ser man tydligt vilka som är pojkar eftersom pungen redan är välutvecklad, så det borde du inte ha några problem alls att se vid det här laget!

Här är bilder på bebisar som bara är 3 veckor, till vänster pojkar med redan tydliga pungar, till höger flickor.

Känns lite skumt om du inte kan se någon pung på dom vid det här laget faktiskt. Den enda gången jag sett en kull där man verkligen inte såg någon som helst tillstymmelse till pung var en extremt undernärd kull som i stort sett hade avstannat i växten pga fel/för lite mat.

Vet du vad dina ungar väger?

jejijeju
0

#8minsta vägde 49,5 största vägde 54 minsta va hona största är hane. Jag vet nog egentligen vad de är för kön men vill vara helt 100 då detta är min första kull

jejijeju
0

Nu är jag med 100% säker att de är 6 flickor och 4 pojkar :-)

jejijeju
0

Mixad mat är lite spännande :-)

Sannki
0

Men nu dog jag söt döden en smula…..såååååå söta små skruttar.

Helenaw87
0

Men ååå ja älskar roans!! Så söööööööta🙂

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"