råttor från Djuraffär?
Hej! Jag har tyvärr ingen möjlighet att köpa råttor feån uppfödare… För de finns ingen registrerad i Blekinge…:( så kan man köpa friska å pigga råttor från Djuraffär??
En uppfödare behöver inte vara Registrerad, det finns många oregistrerade som även är bra.
Hade jag varit du skulle jag söka mig till uppfödare då det alltid är en stor risk att köpa grossistråttor samt att det bidrar till den grymma uppfödningen.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Okej, hur hittar jag bra uppfödare då?? Mm vet….:(
Jag köpte från djuraffär, dem är hur gulliga och trevliga som helst. Dock har båda redan varit förkylda och nyser mycket, vilket är vanligt för djuraffärsråttor. Jag har redan varit två vändor hos vetrinär sedan jag fick mina råttisar i september.
Köp av uppfödare om du har möjlighet :)
#2 Du kan börja med att skapa en sökestråd här på RiF, sedan har vi även en Uppfödarlista som du hittar genom "länkar" under headern.
Kolla runt bland ett gäng uppfödare, prata med dem fråga frågor och hälsa på om du kan och skapa dig en bild över uppfödaren.
Gillar du dem så kanske du skriver upp dig som intresserad köpare eller så letar du vidare :)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Du kan också ta kontakt med uppfödare som inte bor nära dig. Eftersom att transport kan gå att ordnas. :)
Maija. ~ett liv utan djur är inget liv alls~
Tack! För alla svaren! Tänk att de finns så fina å snälla människor i världen!! :D
Vill bara inflika att det kan ta lite tid att dels hitta rätt uppfödare och dels pricka rätt i tiden med leveransklara bebisar - bli inte besviken eller modstulen om det skulle vara så att det dröjer ett tag innan du får hem dina råttor, det är väldigt vanligt :) Man kan använda väntetiden på att förkovra sig i till exempel alla artiklar som finns här på sajten, pyssla med inredning och förbereda inför deras ankomst. Lycka till!
Aa:) Jodå!:) Jag har tänkt att köpa en bur nu efter jul å sen inreda den å så!:) Ska köpa råttorbi April:) så det är länge kvar:)
#9 Super att du förbereder dig så bra och tar åt dig av våra råd. Tänk om alla kunde göra så! 👍🌺
//Nike
Japp! Allt för att dom ska få de så bra som möjligt!! :D Awwwwwwwwww